در نشست مردم سی سخت با فرماندار دنا عنوان شد/
علیپور در پایان خطاب به رئیس شورای شهر سی سخت گفت: احتمال می دهیم که این اعتصاب ادامه داشته باشد اما شما دستور دهید که ماشین آلات حمل زباله شهرداری سی سخت در اختیار جبهه مردمی قرار گیرد تا شهر از این وضعیت فعلی بیرون بیاید و اگر کسی ممانعت کرد یا مانع کار گردید به بنده اطلاع بدهید تا وی را به مراجع قضایی معرفی کنم.
کد خبر: ۷۸۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 09 October 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز جمعی از مردم شهر سی سخت به همراه رئیس شورای اسلامی این شهر طی دیدار با فرماندار شهرستان دنا خواستار رفع مطالبات کارکنان شهرداری سی سخت که به خاطر آن قریب به دو هفته است در اعتصاب به سر می‌برند را شدند. ابراهیم جهانفکر رئیس شورای شهر سی سخت با بیان اینکه هم شورای شهر سی سخت و هم سایر نهادهای دولتی تلاششان این است مطالبات به حق کارکنان شهرداری سی سخت رفع گردد اظهار کرد: از ابتدای تحصن کارکنان در ساختمان شهرداری جهت رفع مطالبات خود به جد پیگیر رفع مطالبات کارکنان بوده ایم و هنوز هم این تلاش‌ها ادامه دارد.

 

رئیس شورای شهرسی سخت:

جهان فکر خطاب به فرماندار دنا گفت: با تمام احترامی که برای شخص استاندار کهگیلویه و بویراحمد قائل می باشم اما از ایشان گله مندم و این گله‌مندی را به گوش ایشان خواهم رساند چرا که ایشان یک ماه قبل از اعتراض کارکنان شهرداری قول رفع مطالبات را داده بود اما وقتی من و اعضای شورای شهر سی سخت به دیدار وی در دفتر ایشان مراجعه می‌کنیم باید به دفعات متعدد پشت درهای بسته بمانیم و با وجود هماهنگی با ایشان اما اجازه ورود به ما داده نمی‌شود و این برای همه ما جای سوال می باشد که چرا چنین رفتاری آن هم با نمایندگان مردم باید صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر سی‌سخت گفت وضعیت فعلی شهرداری کاملاً بحرانی است و همه اعضای شورای شهر سی سخت برای رفع این معضل در حال تلاش هستند.

 وی با بیان اینکه دو عضو شورای شهر سی سخت در روزهای گذشته استعفای خود را تحویل وی دادند عنوان کرد: انبوه زباله های انباشته شده در شهر سبب نارضایتی هایی گردیده بود به همین خاطر با چند تن از اعضای شورای شهر اقدام به جمع آوری زباله های داخل شهر کردیم اما ضمن حمایت های مردمی با واکنشهایی نیز چه حضوری و چه در شبکه‌های اجتماعی همراه بودیم که بعد از این واکنش ها و با وجود مشکلات قبلی و عدم همکاری مسئولین با شورای شهر این دو عضو شورا اقدام به استعفای خود کردند ولی با آنها مخالفت کردم.

 جهانفکر در پایان اشاره  به تصمیم به خودکشی یکی از کارکنان شهرداری سی سخت داشت و گفت میدانم وضعیت فعلی واقعاً نگران کننده است و مردم و در راس بهداشت مردم در معرض خطر است اما وقتی در جمع کارکنان حاضر می شویم و می خواهیم آنها را به پایان دادن به اعتصاب دعوت کنیم ولی نمی توانیم چشم هایمان را بر روی مظلومیت فردی ببندیم که بر اثر فشارهای مالی حاضر به خودکشی است تا در نگاه خانواده خود شرمنده نباشد.

 

به گزارش تابناک، علی پور فرماندار شهرستان دنا به عنوان میزبان این نشست و آخرین سخنران به فرهنگ مردم سی‌سخت اشاره داشت و این وضعیت را نه تنها در شأن مردم سی سخت بلکه شهرستان دنا ندانست.

 فرماندار دنا که این وضعیت را به صلاح شهرداری و کارکنان شهرداری سی سخت ندانست به تلاش های خود برای رفع مطالبات کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: از وعده استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مطالبات نیروهای شهرداری کاملاً آگاه هستم و درست یک روز قبل از اعتصاب کارکنان استاندار محترم مبلغ جزئی را برای رفع این مشکل در نظر گرفتند و فردای آن روز مبلغ به حساب کارکنان واریز گردید اما نه اینکه دیگر تلاشی صورت نگیرد و همه قصد تلاش برای رفع مطالبات را داشتند اما درست دو روز بعد از واریز آن مبلغ به حساب کارکنان آنها اقدام به اعتصاب کردند تا جایی که آقای استاندار در جلسه ای به بنده گفت (( این حق من نبود.))

 علی پور گفت: باز هم با کارکنان صحبت کردم و اعتصاب را راه حل آخر ندانستم و انتظار داشتم کارکنان شهرداری سی سخت با برگشت به کار خود وضعیت را کنترل کنند تا در کنار آن مسئولین هم برای رفع مطالبات آنها تلاش خود را انجام دهند اما کارکنان تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند. وی بیان کرد: دیگر اعتصاب راه چاره و آخر برای رسیدن به مطالبات نیست و سیستم اداری آنرا قبول نمی‌کند و همه ما از وضعیت شهرداری سی سخت مطلع هستیم و همه به نوبه خود به دنبال راه حل برای بیرون رفتن از این بحران هستیم اما این دلیل نمی‌شود که با اعتصاب های متعدد خواهان رفع مشکل باشیم چرا که سیستم اداری دیگر اعتصاب را نپذیرفته و هیچ تلاشی جهت رفع مطالبات صورت نخواهد گرفت.

رئیس شورای تامین شهرستان دنا گفت: خدای خود را شاهد می‌گیرم که برای رفع این مشکل به وجود آمده از هیچ کوششی دریغ نکرده ام و نخواهم کرد اما با وجود این تلاش ها بیانیه ی شورای شهر سی سخت دل سردم کرد.

 وی بیان کرد:همه در تلاش برای رفع مطالبات کارکنان شهرداری سی سخت هستند اما در صورت پایان ندادن به اعتصاب خود مجبور به برخورد قانونی خواهم شد و این به صلاح هیچ کدام از ادامه دهندگان اعتصاب نیست.

 علیپور در پایان خطاب به رئیس شورای شهر سی سخت گفت: احتمال می دهیم که این اعتصاب ادامه داشته باشد اما شما دستور دهید که ماشین آلات حمل زباله شهرداری سی سخت در اختیار جبهه مردمی قرار گیرد تا شهر از این وضعیت فعلی بیرون بیاید و اگر کسی ممانعت کرد یا مانع کار گردید به بنده اطلاع بدهید تا وی را به مراجع قضایی معرفی کنم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
این بحث استعفا برای مظلوم نماییست. اینها اگر راست میگویند استعفا بدن تا مردم راضی شوند
بیکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
جناب آقای استاندار عزیز،این وضعیت هم حق ما کارگران شهرداری نیست،هیچ چیز مثل شرمندگی جلوی زن و بچه ات کمر یک مرد را خم نمیکند،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
آخ و بخت ایما
کی تا حالا سرپرست فرمانداری میتونه دستور بازداشت بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
مثل اینکه جناب فرماندار فراموش کردند ۸۶ کارگر ۸۶ پدر دارن و ۸۶ مادر و ۸۶ برادر و ۸۶ خواهر و ۸۶ عمو و ۸۶ دایی و ۸۶ عمه و ۸۶ خاله و ۸۶ زن و ۸۶ و شاید بیشتر فرزند و .... یعنی یک ایل
کارگرشهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
اقای علیپوراولاماکاری نکردیم که شمابخواین قضاییش کنیدمادنبال احقاق حق خودهستیم که حق مسلم ماوخانواده هامون است....دوم اگه کسی بخاطراحقاق حقش بایدبره زندان وقضایی شه ماحاظریم بخاطرخانواده هامون توزندانم بریم که مطمئن باش بعدش عواقبم دارد...سوم به جای تهدیدوقضایی کردن مسئاله اگه میتونیدوتوان دارید مشکل این زحمت کشان بی ادعاکه الان فهمیدیدکه نبودشون چه مشکلاتی براشهرومیزریاست مسئولین بوجودمیاره راانجام دهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
آقای فرماندار این جمله شما که,گفته ایذ آقای استاندار دلخور شده اند خیلی مسخره است
با گفتن:
آقای استاندار,دلخور
آقای فرماندار پی گیری قضایی
شورا مقصر
نه مشکلی حل می شود ونه تدبیر وامیدی است
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
بهترین راهکار برای نیروهای شهرداری اول اتحاده ..مردم همه جوره پشت شما خواهند ایستاد ..در بحث جمع اوری زبلله خود مردم باید دست بکار شده و بخاطربیماریهایی که این زباله ها برای جان‌ همه مردم بخصوص کودکان ایجاد میکنه این‌زباله ها رو در حرکتی خودجوش جمع اوری کنند ..در بحث تهدید به اخراج باید گفت شما عزیزان زحمت کش تا الان ۹ ماهه حقوقی دریافت نکرده اید ..هر چند دریافت حقوقتون هم در سالهای گذشته منظم نبوده اما با توجه به مشکلات کمرشکن اقتصادی و ورشکسته بودن دولت و این همه گرانی و بی عرضگی مسئولین بالا اینبار خواهش میکنم از حقتون نگذرید و تهدیدها را جدی نگیرید چراکه هیچ حقی نداشته و اگر اخراج هم کنند شما از طریق مراجع حقوقی و گرفتن وکیل نه فقط پولتون گیر میاد و ماهانه حقوق اداره کاری گیرتون میاد بلکه شهرداری بخاطر پرداخت نکردن بیمه هاتون بسیار ضرر خواهد کرد ..
پس در جریان باشید هیچ وقت جرات اخراج کردن رو نباید داشته باشند چون وضعیت فلاکت باری بدتراز این برای شهرداری پیش خواهد امد ..
شما نه اغتشاش کردین و نه جنجال به پا کردید پس چیزی در دستشون نیست و تهدیدها توخالیه .. در ضمن تاکید میکنم مردم شاید الان مستقیم وارد نشن اما همه پشت شماهستیم چون همه شما فامیل هستید ..
سی سخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
اونایی که زارع زارع می کردید چرا سکوت کرده اید حالا درستش کنید اگه هدایتخواه بر مسند امور بود تا الان پدرشو درآورده بودید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
مردم سیسخت ازاین بیشترهم بلابه سرشون بیادبازهم درانتخاب شورافردشایسته روانتخاب نمیکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار