مرکز آمار چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 98 را منتشر کرد
طبق چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 98 که مرکز آمار منتشر کرده نرخ بیکاری 24 استان کشور، از جمله استان‌های مرزی همسایه کاهشی و نرخ بیکاری کردستان نسبت به تابستان سال گذشته افزایشی اعلام شده است؛ این کارنامه گویاست و ناسزاگویی به منتشرکننده آن هم، سودی برای کسی ندارد!
کد خبر: ۷۸۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 09 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، مرکز آمار، دیروز، چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 98 را منتشر کرد؛ طبق برآورد نقطه‌ای اعلام شده در گزارش، میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.4 درصد و در کردستان 12.2 درصد است.

طبق مقایسه انجام شده در گزارش درگاه ملی آمار، نرخ بیکاری در کردستان از 11.4 درصد در تابستان 97 به 12.2 درصد در تابستان 98 رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در کردستان در تابستان 98 نسبت به تابستان 97 افزایشی بوده است.

اما در گزارش یاد شده یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه با مقایسه نرخ بیکاری استان‌های مختلف در تابستان 98 با تابستان 97 به این نتیجه می‌رسیم که نرخ بیکاری 24 استان کشور، کاهشی و نرخ بیکاری کردستان افزایشی! اعلام شده است.

جالب است بدانیم، نرخ بیکاری در استانی مانند آذربایجان غربی در همسایگی کردستان از 14.9 درصد در تابستان 97 به 8.6 درصد در تابستان 98 رسیده است یعنی کاهش 6.3 درصدی نرخ بیکاری در یک سال؛ در کرمانشاه هم که همسایه دیگر کردستان است نرخ بیکاری تابستان 98 نسبت به تابستان 97، کاهشی 2.5 درصدی داشته است؛ حالا اگر شرایط این دو استان «تقریباً» مشابه کردستان است که هست، کسی نباید بگوید چرا در آن دو استان و البته 22 استان دیگر کشور نرخ بیکاری باید کاهشی و در کردستان افزایشی باشد؟ کسی دلیلی غیر از «سوءمدیریت» به نظرش می‌رسد؟

آنچه گفته شد یک وجه اوضاع کردستان است؛ وجه دیگر آنکه، انعکاس این واقعیت به نقل از آمار رسمی هم، حالا دیگر هزینه‌دار است و «جرأت» می‌خواهد! کسی چه می‌داند، شاید همین روزها، خویش «دانا» پنداری بگوید هرکس درباره بیکاری کردستان «تیتر» زده، «نادان» است! باور کنید بعید نیست!

... و پناه می‌برم به خدا از ناسزاگویی اربابان قدرت و ثروت!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار