سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با اعلام اتمام فرآیند شناسایی ۳ دهک ثروتمند یارانه‌بگیر، از حذف مرحله به مرحله این افراد خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 08 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، مهم‌ترین مسئله حذف یارانه ثروتمندان از ابتدای توزیع یارانه‌های نقدی، شناسایی آن‌ها بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد در دور اخیر سامان دهی یارانه بگیران، دولت عزم خود را جزم کرده تا هر طور که شده، این تکلیف بودجه‌ای را که چندین سال است بر زمین مانده، به انجام برساند و حداقل سه دهک ثروتمند جامعه را از فهرست یارانه نقدی حذف کند.

در این زمینه، دیروز سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه (حذف یارانه پردرآمدها)، از شناسایی سه دهک ثروتمند جامعه خبر داد و گفت: هم اکنون ما سه دهک بالای درآمدی را برای قطع یارانه نقدی شناسایی کرده ایم اما تصمیم گرفتیم این اقدام را آزمایش کنیم.

به همین منظور و برای نمونه فعلاً یارانه نقدی ۱۶۲ هزار خانوار قطع شد تا احیاناً اگر در فرآیند اجرا، خطای احتمالی وجود دارد، خطا‌ها و ایرادات را برطرف کنیم؛ الان خانواده‌هایی که یارانه‌شان قطع شده، برای اعتراض فرصت دارند و در پایان زمانی که اعتراضات جمع بندی و رسیدگی شد، آمادگی داریم برای قطع یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنیم.

وی افزود: قصد داریم فرآیند حذف یارانه نقدی مرحله به مرحله انجام شود یا حداقل خطا و حداکثر دقت را در فرآیند حذف پردرآمد‌ها داشته باشیم تا فرآیند رسیدگی به اعتراضات نیز با سرعت مناسب صورت گیرد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار