کد خبر: ۷۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 18 August 2015

جلسه هماهنگی اعضای کلینیک عارضه یابی صنعتی بسیج مهندسین با مدیران شهرک های صنعتی گیلان به منظور بررسی روند فعالیت واحدهای صنعتی استان برگزار شد.



معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با اشاره به مشکلات صنعت استان بر ضرورت مساعدت همه جانبه دستگاه ها تاکید و تصریح کرد : تداوم رشد صنعت مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک است .

عباس قلندری با اشاره به تاثیر و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور افزود : توسعه صنعتی و اقتصادی ، کمک به توزیع عادلانه درآمد ، اشتغال زایی ، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده از جمله مهمترین تاثیرات صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور است.

وی همچنین تشویق فرهنگ سرمایه گذاری ، تسریع در زمان بهره برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه ، ارزش تولید بیشتر با سرمایه گذاری کمتر و صرفه جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد عنوان کرد.
وی تصریح کرد : صنایع کوچک امروز از اهمیت و جایگاه مناسبی در دنیا برخوردار است و در کشور ما می بایست توجه بیشتری به این مقوله بشود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان همچنین با بیان این که صاحبان صنایع امروز با مشکلات متعددی مواجه هستند ، به مشکلات صنایع استان اشاره و بیان کرد : کمبود نقدینگی ،سرمایه در گردش ، امور مالیاتی ، دیرکرد بدهی و معوقات بانکها ، افزایش پرداخت هزینه تامین اجتماعی و حمایت از بازارهای داخلی از جمله این مشکلات است.
قلندری به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان از یکسال گذشته اشاره کرد و گفت : بدنبال راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در استان و بررسی مشکلات صنعتگران ، بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رفع شده است که پیگیری برای حل مشکلات صاحبان صنایع همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد : همفکری و نگاه مهندسی و ریشه ای به مسائل صنعت به شناسایی بهتر دغدغه ها و مشکلات واحدهای صنعتی و رفع نیازهای آنها کمک موثری می کند.
کلینیک عارضه یابی گیلان برای نخستین بار توسط سپاه قدس و بسیج مهندسین استان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل و از سال 94 به صورت برنامه ریزی شده آماده ارائه خدمات به واحدهای صنعتی استان می باشد.
کلینیک عارضه یابی صنعتی استان به بررسی چالش های موجود در صنعت اعم از مشکلات سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه ، بازاریابی و فروش محصولات و ارائه راهکاره های مدیریتی جهت بهبود و ضعیت کسب و کار می پردازد.
732 واحد بهره بردار در شهرک های صنعتی گیلان وجود دارند که از این تعداد ، 527 واحد فعال و بقیه غیر فعال هستند.
12 هزار و 450 نفر در شهرک های صنعتی گیلان مشغول به کارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار