امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن در اتفاقات اخیر عراق، به دنبال تضعیف اربعین است.
کد خبر: ۷۸۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 05 October 2019

جریان عظیم اربعین با قدرت مسیرش را ادامه می‌دهدبه گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، گفت: پس از گذشت 14 قرن که از شهادت این کودک خردسال می گذرد، همچنان دست یزیدیان به قتل، کودک کشی و کشتار مظلومین آلوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز همان گونه که یزیدیان به پیروی از اجدادشان به کودک کشی و جنایت دست می زنند، پیروان امام حسین (ع) به تبعیت از حضرت، حمایت از مستضعفان را در پیش گرفته اند و این حرکت را در جبهه مقاومت مشاهده می کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق اشاره کرد و یادآور شد: رژیم منحوس بعثی تصمیم گرفت امام را از عراق به کشور دیگری بفرستد. امام خمینی (ره) به سمت کویت حرکت کردند اما دولت کویت لیاقت پذیرایی از ایشان را نداشت چرا که یک دولت وابسته بود و نمی توانست میزبان عبدی صالح، عارف و مجاهد فی سبیل‌الله باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اولویتشان کشورهای اسلامی بود، بیان کرد: اگر کشور کویت پذیرای امام خمینی (ره) می شد، عزت و آبرو پیدا می کرد اما این لیاقت را نداشت و این فرصت را از دست داد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امام (ره) فرمودند اگر هیچ کشوری مرا نپذیرد، من سوار بر کشتی می شوم اما پیام حق طلبانه خود را به مردم می رسانم و راه حق را ادامه می دهم. پس از آن امام خمینی (ره) به فرانسه رفتند و در آن زمان فرانسه موقعیتی داشت که پیام امام به سراسر عالم مخابره می شد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: به خاطر همین موقعیتی که کشور فرانسه داشت، صدای انقلاب امام خمینی (ره) به همه جای عالم رسید و در نهایت با عنایت الهی و حمایت و پشتیبانی مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، انقلاب به نتیجه رسید.

وی در ادامه هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و اشاره کرد: اقتدار نیروی انتظامی در مبارزه با فساد، امیدآفرین و روحیه‌بخش است و در بسیاری از عرصه ها موفقیت بسیار زیادی داشته اند و روز به روز این موفقیت ها و توفیقات بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نیروی انتظامی در کنار عزیزان دیگر در خدمت به پیاده روی عظیم اربعین، خدمات بسیاری را به مردم و زائرین ارائه می کنند و نقش مهمی در تأمین امنیت اربعین دارند.

امام جمعه قزوین به سالروز بمباران شهر سومار اشاره و عنوان کرد: مشاهده می کنیم قدرت کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن به گونه ای بالا رفته است که دشمن هراس دارد که به این کشورها تعرض کند.

 خطیب نمازجمعه عنوان کرد: دشمنان در اتفاقات اخیر کشور عراق به دنبال تضعیف اربعین هستند تا از شور و گستردگی این جریان عظیم کم کنند. اما دشمنان کور خوانده اند و این جریان عظیم با گستردگی به راه خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: هنوز زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است اما مشاهده می شود عده ای به پول های بیت المال دست درازی می کنند. مسئول بی کفایتی مبلغ قابل توجهی را از طریق ارگان‌های دولتی در اختیار فردی قدرت طلب قرار داده است تا برای انتخابات پیش رو به عنوان حسینیه هزینه شود. در حالی که برای حل مشکلات ساخت جاده و امور بهداشت و درمان مردم، از کمبود بودجه ها صحبت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: این هزینه کردن ها برای مسجد و حسینیه از طریق این افراد قدرت طلب در مناطقی انجام می گیرد که حسینیه و مسجد به اندازه کافی دارد و مردم نیازی به این امکانات ندارند. مسجد و حسینیه ای که با پول های غارت شده مردم و بیت المال ساخته می شود مسجد ضرار است.   

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال به ما فرموده است آن کسی که براساس ایمان به خدا و روز قیامت برای عمران و آبادانی مسجد قدم برمی دارد، می تواند زمینه ساز آبادانی مساجد شود اما اگر براساس حیله و نیرنگ و نفاق در این عرصه مقدس قدم می گذارد عامل شیطان و تفرقه است.

وی با اشاره به وقوع جنگ نهروان در تاریخ اسلام ابراز کرد: از ابتدای اسلام و با وقوع جنگ های مختلف تا به امروز مسلمانان به پیروزی های مختلفی دست پیدا کرده اند و روز به روز پرچم اسلام بیشتر برافراشته می شود و دشمنان اسلام دچار ذلت و زبونی بیشتری می شود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: اگر شرایط حضور در  پیاده روی اربعین را نداریم، چه خوب است که هرچقدر  می توانیم برای برگزاری باشکوه این پیاده روی کمک کنیم کم پیش می آید پول ما در راه اربعین خرج شود که باید سعی کنیم این فضا را قدر بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار