کد خبر: ۷۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 05 October 2019

به گزارش ایسنا، در هفتادونهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با حضور اعضای این شورا شب گذشته برگزار شد، پیشنهاد شورای نامگذاری شهرستان اردبیل مبنی بر تغییر نام میدان وحدت و سینا مطرح شد که تعدادی از اعضای شورای شهر با واکنش به این موضوع با طرح اولیه مخالفت کرده و خواستار بررسی بیشتر این امر در کمیسیون‌های تخصصی شدند.
شهردار اردبیل در مورد تغییر نام میدان سینا به نام میدان شهدای ارتش اظهار کرد: با توجه به اصلاح میدان سینا در ماه‌های اخیر و آماده بودن این میدان برای نامگذاری جدید ما پیشنهاد کردیم تا میدان سینا به نام میدان شهدای ارتش نامگذاری شود تا با نصب تندیس و یادمان شهدای ارتش بتوانیم برای همیشه این میدان را به نام میدان شهدای ارتش نامگذاری کنیم.
حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: میدان سینا به دلیل واقع شدن در شهرک سینا به این نام مشهور است در حالی که هیچ نامگذاری رسمی در این میدان انجام نشده و ما بعد از نصب المان شهید ظهیرنژاد در میدان ارتش اردبیل با درخواست مجموعه ارتش اعم از نیروی هوایی، زمینی و دریایی قرار شد تا میدان سینا به نام شهدای ارتش نامگذاری شود.
وی در مورد تغییر نام میدان وحدت به نام آیت‌الله مشگینی نیز گفت: میدان وحدت اردبیل نیز که ورودی شهر از سمت مغان است، قرار شد به نام آیت‌الله مشگینی نامگذاری شود که البته عده‌ای معتقدند باید میدانی که قرار است در طرح ساماندهی امامزاده سیدصدرالدین اجرایی شود، به این عنوان نامگذاری شود.
شهردار اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه میدانی در اطراف امامزاده سیدصدرالدین اجرایی نخواهد شد، چرا که در طرح جامع این منطقه میدانی دیده نشده است و بهتر است تا ما میدان وحدت را به نام آیت‌الله مشگینی نامگذاری کنیم.
لطف‌اللهیان با اشاره به بلاتکلیفی نصب المان جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس ناصر دستاری در میدان جهاد اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه پیمانکار این پروژه با شهرداری منطقه 5 اختلاف مالی پیدا کرده در مراحل احداث و نصب این المان توقفی ایجاد شده اما موضوع نصب این المان منتفی نیست.
وی گفت: قرار است هم المان جانباز دوران دفاع مقدس دستاری در این میدان طراحی و نصب شده و هم به صورت زیبا المانی از سنگرسازان بی‌سنگر نیز در این میدان نصب خواهد شد.
شهردار اردبیل مدعی شد؛ به دنبال انعکاس خبر نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدا در شهر اردبیل پیام قدردانی حتی از کشور سوئیس و سایر استان‌های کشور و مسئولان ارشد ارسال شده که به نظر می‌رسد این اقدام مورد توجه قرار گرفته است.

با تغییر نام میدان وحدت به تنش قومی – قبیله‌ای دامن نزنیم

 

عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد شدید از تغییر نام میادین، کوچه‌ها و معابر قدیمی شهر به عناوین جدید اظهار کرد: فلسفه نامگذاری میدان وحدت اردبیل از آنجائی بود که بین حاشیه شهر و داخل شهر اردبیل سوءتفاهمات و فضای مسموم ایجاد شده در باب مسایل قومی – قبیله‌ای رفع شود تا به نوعی این میدان محل اتصال اردبیل به حاشیه شهر باشد.
حسین افسانه افزود: مردم آن منطقه به این میدان تعلق خاطر دارند و ما نباید با تغییر نام سوءذهنیتی برای آنها ایجاد کنیم و یا بخواهیم نام اصلی این میدان را مخدوش کنیم.
وی ادامه داد: ما به بزرگان و مفاخر شهر احترام قایل هستیم و بر این باورم حق‌مان را نسبت به آنها ادا نکردیم و شایسته است برای آیت‌الله مشگینی که حق بزرگی بر گردن مردم
این استان دارند یک میدان بزرگی را مصوب و با نصب تندیس از آن رونمایی کنیم.
عضو شورای شهر اردبیل ضرورت ساماندهی اطراف امامزاده سیدصدرالدین را یادآور شد و گفت: با احداث میدان در این مسیر به راحتی می‌توانیم همین ادای دین را در مورد آیت‌الله مشگینی انجام دهیم، ولی اصلا شایسته نیست با عناوین گذشته میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها بازی کرده و نسبت به آنها تغییر ایجاد کنیم.
افسانه در مورد تغییر نام میدان سینا نیز بیان کرد: به جای نصب المان 45 تنی نیروی دریایی ارتش در میدان سینا بهتر است این کار را در منطقه شورابیل و در کنار آب انجام دهیم که سنخیت بیشتری با نیروی دریایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه سینا از قدیم‌الایام این میدان را به همین نام می‌شناسند و تغییر نام آن به هیچ وجه درست و منطقی به نظر نمی‌رسد.
افسانه با اشاره به تعلل شهرداری اردبیل در نصب المان ناصر دستاریس جانباز دوران دفاع مقدس در میدان جهاد گفت: بیش از یک سال است که ما این موضوع را مصوب کردیم ولی تاکنون این المان و نامگذاری در میدان جهاد انجام نشده است.

اقدام شهرداری در نامگذاری معابر و کوچه‌ها ستودنی است

 

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسهگفت: ما از شهرداری اردبیل به خاطر نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدای گرانسنگ قدردانی می‌کنیم به طوری که این حرکت اخیر شهرداری در شبکه‌های سراسری و رسانه‌های ملی بازتاب خوبی داشته و امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.
حبیب فتحی بیان کرد: شهرداری اردبیل در کنار نامگذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم رزومه‌ای از آنها را به همراه تصاویر شهدا در روی تابلوها نصب کرده که این اقدام حرکتی ستودنی است.
وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که در تهران نام شهدا را از کوچه‌ها و معابر حذف می‌کنند اما حرکت شهرداری اردبیل یک حرکت مهم و تاثیرگذار بوده و حتی از طریق رسانه‌های مختلف به آن پرداخته شده است.
عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم در کنار شهدا نام جانبازان و آزادگان سرافراز نیز در شورای نامگذاری برای انتخاب عناوین مدنظر قرار گیرد تا تجلیل و تکریمی از این افتخارآفرینان نیز انجام شود.
علیرضا غریبی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با تحسین اقدام شهرداری اردبیل در نامگذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر به نام شهدا اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا تغییر نام میدان وحدت و سینا در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بیشتر بررسی شده و در این زمینه تصمیم‌گیری منطقی و درست مطابق با خواسته و مطالبه مردم انجام شود.
رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی بر تلاشگران برقراری نظم و امنیت اظهار کرد: ما به عنوان منتخبان مردم در پارلمان محلی و مجموعه شهرداری در خدمت نیروی انتظامی هستیم تا در تامین امنیت و آسایش مردم همراه آنها باشیم.
علیرضا پوستی با اشاره به تغییر نام میدان وحدت به نام آیت‌الله مشگینی بیان کرد: این تغییر نام مصوبه شورای فرهنگ عمومی است و ضرورت دارد میدان وحدت به نام آیت‌الله مشگینی تغییر نام یابد.
در این جلسه شورای شهر اردبیل با بخشودگی مبلغ 456 میلیون تومان هزینه پروانه ساختمانی در توسعه بنیاد حمایت از کودکان مستمند موافقت کرده و اعضای شورای شهر اردبیل خواستار استفاده کارکنان شهرداری به ازای یک پلاک ثبتی از بخشودگی قسمتی از هزینه‌های پروانه ساختمانی شدند.
در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر مصوب کردند تا از محل کمک به تیم‌های پایه شهرداری هزینه 41 میلیون تومانی خرید لباس ورزشی برای تیم شهرداری اردبیل در سال 96 پرداخت و با فروشگاه مورد نظر تسویه شود.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار