رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هرگونه تغییر در مصوبه مجلس نیازمند این است که خود مجلس ورود کند و دولت نمی‌تواند رأساً الزامات و محدودیت‌های بیشتری در برجام بپذیرد.
کد خبر: ۷۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 01 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر بن‌بست‌شکنی رئیس‌جمهور و تغییرات کوچک در برجام اظهارداشت: آقای ربیعی توضیحی دادند که منظور ما این بود نه اینکه برجام تغییر کند اما بعد از اینکه مدت برجام تمام شد پروتکل‌هایی که ما به صورت داوطلبانه انجام می‌دهیم، به این پروتکل‌ها به صورت اجباری و داوطلبانه ملحق شویم.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل انجام پروتکل‌های داوطلبانه و اجباری از سوی ایران، آمریکا باید تحریم‌های خود را به قبل از شروع تحریم‌ها بازگرداند، بیان کرد: هرگونه تغییر در مصوبه مجلس نیازمند این است که خود مجلس ورود کند و دولت نمی‌تواند رأساً الزامات و محدودیت‌های بیشتری در قانون برجام کشور که در مجلس تصویب شده، بپذیرد.

جعفرپور در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در تصویب الحاقیه‌هایی که در اصلاحیه دفتر سخنگوی دولت آمده از تصویب تغییرات برجام اطمینان دارد یا خیر، گفت: نمایندگان مجلس آزاد هستند که راجع به تمام مسائل اظهارنظر کنند و قطعاً ممکن است همین امر هم موافق و مخالف داشته باشد و باید جمع‌بندی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هیچ تضمینی از سوی مجلس به دولت داده نشده اما باید مانند تمام طرح‌ها و لوایح مورد کارشناسی مجلس قرار بگیرد و اگر به صلاح کشور و ملت بود طبیعتاً مجموعه مجلس به آن رأی خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار