رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:
رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین: برای نخستین بار ۱۳هزار مترمربع زیربنا را در شهر کربلا به یک موکب اختصاص دادیم تا بتوانیم زوار بیشتری را میزبانی کنیم؛ در این موکب طی سال‌های گذشته از تمام استان‌ها و خارج از کشور پذیرایی صورت می‌گرفت.
کد خبر: ۷۸۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 29 September 2019

ظرفیت ارائه خدمات به زائران اربعین در کربلای معلی افزایش می‌یابدبه گزارش تابناک قزوین،حامد کبودند رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین در جلسه موکب داران و فعالان حوزه اربعین که در سالن بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه سال جاری به عنوان نخستین سالی است که زائران ایران بدون ویزا به عراق اعزام می‌شوند، پیش بینی این است که تعداد زائران اربعین افزایش یابد.
وی افزود: ۸۵موکب در سال جاری از استان قزوین ثبت شده است و رشد خوبی را در موکب‌های اربعین شاهد هستیم. مسائلی در حوزه موکب‌ها وجود دارد و برخی تلاش دارند که بین ایرانی ها و عراقی‌ها اختلاف ایجاد کنند، لذا از موکب داران خواهش داریم تا به این امر توجه داشته باشند.
رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: تمام دغدغه ستاد مردمی اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات، انجام فعالیت تجمیعی است و در قرارگاه نجف با پیگیری صورت گرفته توانستیم موکبی را در سه متری حرم مطهر امام علی (ع) با بیش از هفت هزار مترمربع زیربنا راه اندازی کنیم.
وی عنوان کرد: برای نخستین بار ۱۳هزار مترمربع زیربنا را در شهر کربلا به یک موکب اختصاص دادیم تا بتوانیم زوار بیشتری را میزبانی کنیم؛ در این موکب طی سال‌های گذشته از تمام استان‌ها و خارج از کشور پذیرایی صورت می‌گرفت.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: موضوع تروریست بیولوژیک مواد غذایی جزو موضوعات جدی در ایام اربعین است و موکب داران حتما باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مدیریت زمانی خدمات مهم است، لذا از موکب داران درخواست داریم که مدیریت زمان ارائه خدمات را به گونه ای برنامه ریزی کنند که تا دو روز پس از اربعین امکان ارائه خدمات به زائران را داشته باشد و خواهش ما این است که نحوه توزیع وعده‌های غذایی و اسکان به گونه ای بررسی شود که تا ۲۲صفر ادامه داشته باشد.
این مسئول گفت: باتوجه به حضور مواکب عراقی در ایران و دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند، توصیه داریم که تمام موکب داران قزوینی نیز پرچم ایران و عراق را با هم داشته باشند تا همدلی اتفاق بیافتد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین مطرح کرد: در سال جاری افزایش زائران چندین برابر خواهد بود براین اساس، دسته عزاداری در شب اربعین ناممکن است و حرکت دسته عزاداری یک شب قبل از اربعین صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار