در دیدار معاون وزیر با معلمین ابتدایی چه گذشت؟
در این همایش علاوه بر سخنرانی برخی مسئولین ، تعدادی ازفرهنگیان هم مشکلات خود را بیان کردند از جمله یکی از مربیان پیش دبستانی که در قالب یک شعر به بیان مشکلات پرداخت و معاون وزیر قول انعکاس آن به وزیر را داد.
کد خبر: ۷۸۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷ 24 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عصر امروز همایش معلمان، مدیران و معاونین آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر آوزش و پرورش ، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل آموزش و پرورش و برخی مدیران استانی و شهرستانی در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.
در این همایش علاوه بر سخنرانی برخی مسئولین ، تعدادی ازفرهنگیان هم مشکلات خود را بیان کردند از جمله یکی از مربیان پیش دبستانی که در قالب یک شعر به بیان مشکلات پرداخت.
مدیر کل آموزش و پرورش و معاون سیاسی استاندار و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در بخش هایی از این مراسم به ایراد سخن پرداختند اما سخنران اصلی مراسم معاون آموزش ابتدایی وزیر بود.
 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به نقش چشمگیر معلمان دوره ابتدایی به ویژه پایه اول گفت: معلمان دوره ابتدایی باید علاوه بر ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان بهاء و توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس علم روانشناسی تربیتی جو مدرسه دارای چهار بعد فیزیکی، علمی روانی عاطفی و اجتماعی است که اهمیت و حساسیت بُعد روانی عاطفی و اجتماعی مهمتر از دو بعد دیگر است.
وی بیان کرد:  معلمان دوره ابتدایی بدانند که دانش‌آموزان ضعیف و قوی به لحاظ تحصیلی دارای کرامت انسانی هستند و باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند تا از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.
این مسوول عنوان کرد: در دیداری که با علی نصیریان یکی از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون و تئاتر داشتم وی به من تاکید کرد به دانش‌آموزان فرصت بیان نظر و ایده و خوب حرف زدن برای ابراز وجود داده شود.
حکیم‌زاده عنوان کرد: معلمان با رفتار و کردار خود به دانش‌آموزان بفهمانند که هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد و به همه توجه یکسان داشته باشند تا با ایجاد روحیه و انگیزه در آنها به افراد موفق در آینده تبدیل شوند.
حکیم زاده البته به یکی از موضوعات مهم آموزشی در مقطع ابتدایی هم اشاره کرد و توضیح داد برخی مواقع دانش آموزانی هستند که به دلایلی در کودکی خود می مانند و معلمین این دانش آموزان را تنبل می دانند و یا اینکه در گذشته از واژه هایی مانند"خنگ" استفاده می کردند ! این در حالی است که این دانش آموزان با کمی درایت معلم می توانند به روال عادی آموزش برگردند.
فیلم : ماجرای دانش آموز تنبلی که معاون وزیر شد!

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزودن پایه ششم ابتدایی در قالب اجرای طرح ۳-۳-۶ را در مقطع ابتدایی ،کاری غیرکارشناسی ، شتابزده و بر خلاف اصول راهبردی در نظام آموزشی دانست و گفت: این طرح آسیب جدی به نظام آموزش کشور وارد کرده است.
رضوان حکیم زاده اظهار داشت: این طرح درحالی عملیاتی شد که هیچ گونه زیرساختی و امکاناتی برای آن وجود نداشت.
وی تصریح کرد: در آن زمان نه معلمی برای این پایه پیش بینی شده بود و حتی مجبور شدیم از معلمان مقطع دبیرستان برای تدریس در این پایه استفاده شود، برنامه درسی و حتی فضای اموزشی در این راستا وجود نداشت.
حکیم زاده ادامه داد: بهتر بود به جای اضافه شدن پایه ششم ، دوره پیش دبستانی را که ضرورتی غیرقابل انکار و بسیار با اهمیت تر در بعد مسایل آموزشی و تربیتی محسوب می شود ،جایگزین این پایه می کردند.
وی تصریح کرد که وزارت آموزش و پرورش قایل به اجرای طرح نظام اموزشی ۳-۳-۶  خواهد بود اما به جای اضافه کردن پایه ششم که هنوز زیرساخت های آن در ابعاد مختلف فراهم نشده باید دوره پیش دبستانی اضافه می شد.
وی ابراز امیدواری کرد که دوره پیش دبستانی، بیش از رسمی بودن آن به یک دوره اجباری نیز در نظام آموزشی کشور تبدیل شود.
حکیم زاده تاکید کرد: مسئولان و متولیان فعلی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت در یک عمل انجام شده و تحمیلی از قبل قرار گرفتار شده اند و هیچ نقشی در اجرای این کار غیرکارشناسی نداشته اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بهبود وضع معیشتی و رفاهی معلمان دوره ابتدایی نیز گفت: مکاتبات و رایزنی های لازم در این راستا از جمله سختی کار و تعداد ساعات فعالیت بیشتر آنها ،با سازمان امور اداری و استخدامی و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است.
وی همچنین بر ضرورت حفظ کرامت، عزت نفس و شان اجتماعی دانش آموزان در سطح مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش نهادینه کردن مهارت آموزی بویژه در مقطع ابتدایی به جای حافظه پروری و همچنین ایجاد نشاط ، شادابی و انگیزه خودباوری در وجود دانش آموزان است.
سرودن قصیده و رباعی مشکلات!
در پایان سخنان معاون وزیر آموزش و پرورش وی از معلمان خواست که اگر سوالات یا مواردی دارند که میخواهند بیان کنند به صراحت اعلام کنند و یا اینکه اگر دوست دارند به صورت مکتوب ارائه شود ، استقبال می شود که یکی از مربیان پیش دبستانی در میان حاضران ، مشکلات صنف خود را در قالب قصیده و رباعی بیان کرد.
پس از سخنان این مربی پیش دبستانی معاون وزیر قول داد مشکلات بیان شده را به سمع وزیر برساند اما مدیر کل آموزش و پرورش در توضیحاتی گفت : مشکل برخی از مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به یک مصوبه قانونی است که اعلام شده مربیانی که در مدارس دولتی کار کرده اند و از آموزش و پرورش حقوق گرفته اند شامل بحث تعیین تکلیف می شوند که متاسفانه تعدادی از مربیان ما شامل این قانون نمی شوند . زارع پور از معاون وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که با رایزنی و پیدا کردن راهکاری مناسب ، مشکل این مربیان را حل در سطح وزارت حل نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بدبختر از معلمان کسی است که این حرف ها را باور می کند این خانم اومده بود تفریح و ماموریت و یه سو غاتی خوبی هم ببره فکر کنم خودش هم از حرفاش خندش می گیره که چطور گذاشته سرکار
ناشناس
|
Norway
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
در جواب بویراحمد
وجدانا این سخنان قدیمی و جاهلانه را کنار بگذارید
اومده تفریح و سوغات بردن هم شد حرف؟!!!
فتح اله دانشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
قشنگ ترین ماه سال
مهرماه است برهمه مبارکباد
پیام قشنگی داشت
ماباید همه دانش آموزان را درحد اعلی
ببینیم
وانتطار اولیاء ازماهمین است
اخلاق هم همین را میگوید
فرهنگی
|
United States
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
درجواب بویراحمد
متاسفم برای همچین دیدگاهی
وزیر محترم و معاونین ایشان که تعدادشون ۶ نفرهستن از بین ۳۲ استان به استان ما در روز بازگشایی مدارس معاون ایشون حضور پیدا کردن و این نشان از احترامی است که برای استان قائل بودند.دست بردارید از کوته فکری ها و تنگ نظری ها و جملات سخیف
دلسوز مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا کار درستی بود و تصمیم درستی گرفته شد از روزی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی و دیگر مراکز غیر انتفاعی و غیردولتی و ... تاسیس شدند علم در ایران نابود شد چون این مراکز دو هدف اساسی داشتند 1- قاپیدن مردم آن هم مردم مستضعف که فکر می کردند با رفتن فرزندانشان به دانشگاه فرزندان آنها مشغول به کار می شوند(اشتغال) و گرنه بچه پولدارها چون پشتوانه و رانت و سهمیه داشتند به سمپادها و دانشگاههای دولتی رفتند2-دادن مدرک به افراد بی سواد که ضربه مهلکی به توانمندی و صلاحیت کارکنان اداری وافراد مسئول ادارات وارد آورد چون تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان اینگونه دانشگاهها کارمندان و کارکنان اداری بودند که سرکلاس حاضر نمی شدند چون هدفشان علم و سواد و یادگیری نبود فقط و فقط مدرک بود که به هر طریق ممکن به مدرک می رسیدند و یکی از مشکلات و عقب ماندگی کشور ما هم این افراد بودند که این افراد با مدارک دکتری کارشناسی ارشد کارشناس و کاردان در مراکز تصمیم گیری مشغول به کار و تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند!!!! بنابراین از نظر این حقیر اگر می خواهید کشور پیشرفت کند و علم ارزش و اهمیت داشته باشد باید همه مراکز غیر انتفاعی و غیر دولتی و در راسشان دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی و ...تعطیل و درب آنها بسته شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار