فعال از ثبت‌نام افزون بر ۱۲ هزار گیلانی در سامانه سماح جهت حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 21 September 2019

 

«حسن فعال» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی از جمعه (1 شهریور) اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها در قالب سامانه سماح به آدرس اینترنتی https://samah.haj.ir انجام می‌شود و فقط به زائرانی که در سامانه ثبت‌نام کرده باشند اجازه خروج داده می‌شود.

 

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه ثبت نام‌ها تا 24 مهر ادامه دارد افزود: ثبت‌نام از طریق سامانه سماح به منظور ایجاد رفاه بیشتر و تسهیل سفر زائران و پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

 

وی از ثبت نام 12 هزار و 746 گیلانی در سامانه سماح تا امروز(شنبه، 30شهریور) خبر داد و گفت: با توجه به توافق به‌عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، زائران با گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل سه ماه بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق می‌شوند.

 

فعال با بیان اینکه 52 دفتر زیارتی استان با دریافت 25 هزار تومان (23 هزار تومان حق بیمه و سه هزار تومان حق‌الزحمه ثبت‌نام برای کارگزاری‌ها) کار ثبت‌نام متقاضیان را انجام می‌دهند تصریح کرد: سه دفتر موقت نیز برای رفاه حال زائران در شهرهای ماسال، رودبار و سنگر راه‌اندازی شده است.

 

وی تاکید کرد: لغو روادید صرفاً برای بازه زمانی مذکور اجرایی است و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.

 

گفتنی است، سال گذشته، حدود 24 هزار نفر از استان گیلان برای پیاده‌‌روی اربعین به کشور عراق عزیمت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار