مع الاسف این سالها قدرت لابی ومافیای پشت پرده این منفعت طلبان تا حدی تصمیمات کلان مدیران ارشد وزارت آموزش وپرورش را نیز تحت شعاع خود قرار داده وبا وجود اتخاذ تصمیماتی در راستای ممنوعیت آزمون های کمک آموزشی برای مقاطع تحصیلی و یا حذف کنکور ،بازهم منافع این گروه بر تصمیمات مدیران چربیده و حکایت موسسات کنکوری ومراکز کمک آموزشی همچنان در کشور باقیست !
کد خبر: ۷۸۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 20 September 2019

تابناک ایلام ::اگر قسمتهای مختلف سریال خانگی "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری را دنبال کرده باشید ،صرفنظر از ایراد شکلی که به این سریال درراستای عادی جلوه دادن فساد در جامعه وارد است ،اما باید گفت به خوبی پشت پرده های فساد ساختاری در حوزه های مختلف کشور از بانکداری گرفته تا هنر و موسسات کنکوری رابه نمایش کشیده است .

زیباترین ،پرمعنا ترین والبته ملموس ترین سکانس آن برای هر ایرانی که اتفاقا موضوع مطلب جاری نیز می باشد ،موضوع به تصویر کشیدن نقش موسسات کنکوری در تصمیم سازی آموزشی مدارس کشور وحجم بالای گردش مالی این موسسات است که از طریق به سخره گرفتن احساسات خانواده ها وسوء  استفاده از وضعیت حاکم بر حامعه به جیب افراد خاصی سرازیر می شود.

همان سکانسی که بازیگر نقش مدیر موسسه کنکوری به نام "مکاشف"  به واسطه ارتباط گیری با مدیران مدارس زمینه استفاده دانش آموزان از کتاب ها و کلاس های این موسسه کنکوری فراهم می آورد .کتابها وکلاس هایی به رنگ های مختلف اما فاقد خروجی که تنها به پشتوانه برخی مدیران منفعت طلب توانسته است بخش اعظمی از دانش آموزان پشت کنکوری را در دام این موسسات سودجو قراردهد.

شاید برخی سکانس های طنرآمیز این سریال را فرصتی درراستای تنوع و گذر اوقات تلقی کرده و این سریال توانسته لحظات شادی ومفرحی را برای آنان رقم بزند ،اما حقیقت تلخ این است که کارگردان این سریال صحنه های واقعی اما دردناک فساد ساختاری در حوزه های مختلف و سوء استفاده های کلان مالی از شرایط گوناگون کشور را به زبانی نغز وطنز به نمایش گذاشته است ،حقیقتی که گویای حضور زالوهایی در پس پرده اتفاقات کشور است ،زالوهایی که برخی به نام موسسات کنکور و کمک آموزشی خون مردم را مکیده ویا درشیشه کرده اند .

مع الاسف این سالها قدرت لابی ومافیای پشت پرده این منفعت طلبان تا حدی تصمیمات کلان مدیران ارشد وزارت آموزش وپرورش را نیز تحت شعاع خود قرار داده وبا وجود اتخاذ تصمیماتی در راستای ممنوعیت آزمون های کمک آموزشی برای مقاطعی تحصیلی و یا حذف کنکور ،بازهم منافع این گروه بر تصمیمات مدیران چربیده و حکایت موسسات کنکوری ومراکز کمک آموزشی همچنان در کشور باقیست !

برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور امسال که به همت یکی از همین موسسات کنکوری بنام قلم چی  در ایلام که با حضور مدیران آموزش وپرورش شهرستان ایلام رنگ ولعاب رسمی به خود گرفت را بایستی استمرار همین خط سیر نامید ،خط سیری که  مدیران موسسات کنکوری و مدیران آموزش وپرورش را در یک مسیر،یک جهت ویا یک هدف خاص قرار می دهد.

از اینکه یک موسسه آموزشی عام المنفعه بتواند براساس مرامنامه خود بخشی از دانش اموزان بی بضاعت را تحت حمایت آموزشی خود قرار دهد چندان بدبین نیستیم ،بدبینی ما از جایی نشات می گیرد که برخی از مدیران آموزش وپرورش که در جایی داعیه مخالفت با چنین موسساتی را دارند ،خود اسیر این موسسات شده وبا حضور در برنامه هایشان بدان رسمیت بخشیده وعامل بی جیره ومواجب !!تبلیغاتی آن شوند ،البته این حضور خود منشاء شکل گیری شائبه هایی از پشت برنامه فعالیت این موسسات در استان محرومی همچون ایلام خواهد شد !

بدیهی است زمانیکه جامعه مشاهده می کند در یک سو مدیران ارشد یک وزارتخانه بخشنامه صادر کرده ویا در سخنانشان به فعالیتهای چنین موسساتی می تازند یا خرده می گیرند ،اما درعمل با حضور دربرنامه های آنان وسخنرانی در آن ،عملا حضور دانش آموزان در چنین موسساتی را تبلیغ  می کنند ،شائبه حضور پشت پرده آموزش وپرورش در پشت فعالیت چنین موسساتی و یا مقاومت در برابر طرح حذف کنکور شکل گیرد ،اینجاست که سکانس سریال هیولا در خصوص موسسسات کنکوری عریان وبی پیرایه در پیش چشم مردم معنا می شود !

به هرحال حضور ملموس وموثر مدیران آموزش وپرورش در برنامه های ظاهرا تجلیلی اما واقعا تبلیغی !موسسه قلم چی در ایلام از وجود برخی پشت پرده ها حکایت دارد ،پشت پرده هایی از نوع ارتباط مدیران این دستگاه با این موسسه  آموزشی !از انتفاع های احتمالی و ارتباطات تنگانگ منفعت طلبانه وسوء استفاده گرانه ! می خواهیم در اینباره بیشتر بدانیم ،در انتظار توضیح  مدیران آموزش وپرورش خواهیم ماند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
تحلیل بسیار جالب است .کاش قسمتی از این مقاله در سر در وزارت بی در و پیکر آموزش و پرورش نصب میشد و یکی هم سر در پاستور . واقعا مافیای کتاب آموزش و پرورش را به لجن کشیدند. وقتی آقای روحانی نصیحت میکند که آموزش و پرورش باید از حالت حافظه محور به حالت فهم محور در آید باید همت کند دست این موسسات لجنی ضد علم را از آموزش و پرورش کوتاه کند که متاسفانه همچین اراده ای دیده نمیشود و اگر بشود سرش را با شمشیر هوچیگری از تن جدا میکنند . آقای بطاحی به عاقبتش فکر کرد که حرف زده را از همان مسیر قورت دادند. متاسفانه اکثر معلمان و دبیران بجای وقت گذاشتن و طرح سوال نمودن بطور خیلی معمول کتابهای آنچنانی به همراه کتابفروشی مخصوص معرفی میکنند. تابناک محترم این بحث ها را بیشتر اهمیت بدین تا در آینده دانش آموزان را از این استخر کتابهای لجنی نجات دهید. بهترین کتاب کتابهای درسی میباشند که دانش آموز را به فکر وامیدارد و غذای پخته تحویلش نمیدهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار