فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد با اشاره به اینکه تیپ الغدیر افتخارات بسیاری در دفاع مقدس و پس از ان کسب کرد گفت: تیپ الغدیر یزد در دفاع مقدس هیچ نوع عقب‌نشینی نداشت.
کد خبر: ۷۷۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 20 August 2019

به گزارش تابناک یزد، سردار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست سالروز تشکیل تیپ الغدیر استان یزد اظهار داشت: تیپ 18 الغدیر، در 18 ذی الحجه سال 1362 با همت فرماندهان وقت و حمایت بی‌دریغ آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تشکیل شد.

فرمانده تیپ الغدیر استان یزد اظهار داشت: تیپ الغدیر  در طول هشت سال دفاع مقدس و در 11 عملیات آفندی و 20 عملیات پدافندی شرکت داشت و افتخارات بسیار زیادی را کسب کرد.

علیزاده عنوان کرد: این افتخارات به گونه ای بود که یکی از فرماندهان عراقی در خاطراتش می گوید تنها تیپ و یگانی که در دفاع مقدس هیچ نوع عقب‌نشینی نداشت، تیپ الغدیر بود و همه فرماندهان هم به این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان اینکه همین موضوع هم سبب شد که تیپ الغدیر یزد به عنوان تیپ همیشه پیروز مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: پس از دفاع مقدس هم الحمدالله تیپ‌ الغدیر افتخارات زیادی را داشته و دارد.

فرمانده تیپ الغدیر استان یزد افزود: در طول 32 سالی که از هشت سال دفاع مقدس می‌گذرد، تیپ الغدیر یزد قریب به 20 سال را به صورت کامل در ماموریت‌های مختلف جنوب شرق، شمال غرب و سایر مناطق کشور بوده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: پس از قبول قطعنامه هم تیپ به مدت یکی دو سال در منطقه شلمچه ماند و ماموریت خود را در این مناطق انجام داد تا از تهاجم احتمالی دشمن به کشور جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از دفاع مقدس هم 8 شهید و بالای 50 نفر جانباز در ماموریت‌ها داشته است گفت: در بحث دفاع از حرم هم این تیپ افتخارات بسیار زیادی داشت و مانند هشت سال دفاع مقدس عمل کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار