به دنبال اعلام مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر قیمت عرضه مرغ گرم در سراسر کشور به مبلغ 129 هزار ریال، این كالاي توليدي مازاد مصرف در استان يزد در اين استان و شهرستان‌هاي تابعه‌ي آن کمیاب شده است ولي در عين حال مسئولان همچنان بر رعايت قیمت مصوب كشوري تاكيد دارند و از برخورد جدي با متخلفان مي‌گويند.
کد خبر: ۷۷۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 19 August 2019

به گزارش تابناک یزد، كم‌ياب شدن گوشت مرغ گرم در برخي شهرستان‌هاي يزد مانند ابرکوه، گلایه مردم و واحدهای صنفی عرضه‌کننده این محصول و همچنین اصناف وابسته را به دنبال داشته است.

مدير یکی از فروشگاه‌های عرضه مرغ در ابرکوه در اين رابطه به خبرنگار ايسنا – منطقه يزد، مي‌گويد: در حال حاضر قريب هشت روز است که حتی یک كيلو گوشت مرغ هم وارد شهرستان نشده و این روزها اکثر کسانی که توانایی دارند از شهرهایی همچون اقلید، آباده، سورمق در استان فارس، مرغ را با قیمت‌هاي 150 و 160 هزار ریال تهیه می‌کنند.

وي اظهار مي‌كند: اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه قیمت مرغ گرم را 129 هزار ریال اعلام کرده و اگر یکی از واحدهای صنفی حتی هزار ریال قیمت آن را افزایش دهد، به سرعت پرونده تخلف از سوی بازرسان اداره نامبرده برای وی تهیه شده و مجبور به پرداخت جریمه‌ای حدود 20 میلیون ریال خواهد شد.

اين فروشنده ابركوهي با تصریح بر این که همه روزه هزاران نفر برای خرید مرغ مراجعه کرده و دست‌خالی بازمی‌گردند، خاطرنشان مي‌كند: تعیین این قیمت در حالی است که کشتارگاه‌ها، مرغ را به قیمت کمتر از 150 هزار ریال ارائه نمي‌كنند و در این شرایط هیچ واحد صنفی حاضر نیست با این قیمت از کشتارگاه خریداری و آن را با قیمت 129 هزار ریال به مردم عرضه کند.

صاحب یک رستوران هم که چند روزی است تعداد مشتریانش به شدت کاهش یافته است در اين مورد به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: بیش از یک هفته است که در هیچ ‌یک از واحدهای صنفی عرضه گوشت مرغ اين كالا وجود ندارد و برخي افراد به اقتضاي كسب و كارشان مجبور هستند با تحمل هزینه رفت ‌و آمد، گوشت مرغ مورد نيازشان را از استان‌هاي مجاور تامين كنند.

وی ابراز مي‌كند: البته اگر کسی همه اين هزینه‌ها را تقبل كند و از شهرستان‌های همجوار مرغ گران‌تر خریداری کند نيز باید پاسخگوی تعزیرات حکومتی باشد که چرا قیمت غذاهاي رستوران را افزایش‌ داده است؟

به گفته وي، این روزها با قیمت بالای گوشت کمتر کسی در رستوران به غذاهای تهيه شده با گوشت رغبت نشان مي‌دهد و حالا با این وضعیت کمبود مرغ نمي‌دانيم با وضعيت بحراني کسب‌ و کار خود چه بايد انجام دهيم.

البته مردم نیز در این شرایط اقتصادي به وضعيت نابسمان بازار بسيار گلایه دارند و در سئوالاتشان از مسئولان مي‌گويند؛ «تکلیف ما و خانواده‌هایمان که نه توانایی خرید گوشت کیلویی 100 هزار تومان داریم و نه وسیله نقلیه‌ای که به سایر شهرها براي تامين نيازمان مراجعه کنیم، چیست؟»، «اگر قیمت مرغ از سوی مسئولان برای سراسر کشور یک نرخ اعلام می‌شود پس چرا هیچ نظارتی بر کشتارگاه‌ها و قيمت اين كالا در سایر شهرهای کشور نیست؟ آیا قوانین فقط برای استان يزد و برخي شهرستان‌های محرومی مانند ابركوه وضع می‌شود؟» و سئوالاتي از اين قبيل كه براي پاسخگويي در مورد آنها به سراغ ريیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابرکوه رفتيم.

«سید مسعود میرحسینی» رييس اداره صمت ابركوه در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا – منطقه يزد، بيان مي‌كند: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت مرغ را به طور سراسری 129 هزار ریال اعلام کرده و این قیمت در جلسه‌ای که روز چهارشنبه‌ي هفته پيش نيز در محل استانداری یزد برگزار شد، تأیید و مصوب شد.

وي تأکید مي‌كند: اداره صمت تنها ناظر بر قیمت مصوب است و در حیطه وظایف و رسالت خود با متخلفین از این مصوبه، برخورد خواهد کرد.

ميرحسيني با اشاره به این که در ديگر استان‌ها اين قيمت مصوب كشوري رعایت نمی‌شود نيز مي‌گويد: در راستای رفع مشکل کمبود مرغ 1.5 تن سهمیه مرغ گرم شهرستان ابرکوه به قیمت 129 هزار ریال از هفته جاري در شهرستان توزیع خواهد شد و بنا بر اظهارات مسئولان استان این روند توزیع با همین قیمت نيز ادامه خواهد يافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار