معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام گفت: هزینه دیالیز، آزمایش‌، دارو و بستری بیماران دیالیزی در استان سالانه ۴۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌ ریال است اما هیچ‌گونه وجهی از آنان دریافت نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷ 18 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر فیروز بالاوندی  اظهار داشت: ۱۷۴ بیمار دیالیزی در استان از خدمات دانشگاه علوم‌ پزشکی بهره می برند و هم اکنون مشکل کمبود تخت دیالیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ دستگاه دیالیز در سطح مراکز درمانی استان مستقر هستند، افزود: با مساعدت خیرین نیکوکار یک دستگاه دیالیز و پنج تخت بیماران دیالیزی به ارزش سه میلیارد ریال به مرکز بیماران دیالیزی استان اهداء شد.

بالاوندی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری و تعامل شایسته با انجمن حمایت از بیماران کلیوی تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مورد نیاز جامعه دیالیزی استان به‌کار می گیرد.

نارسایی کلیه از جمله بیماری های مزمن غیرواگیر است که به شدت بر پایین آمدن کیفیت زندگی اثر می گذارد و هزینه های سربار سنگینی را برای خانواده ها به همراه می آورد.

کلیه از اندام‌های درونی بدن است که وظیفه تصفیه خون از دفع مواد زائد را برعهده دارد و یکی از تکالیف اساسی این عضو کلیدی بیرون راندن مواد زاید تولید شده بر اثر متابولیسم و کنترل حجم و ترکیبات مایعات بدن است و بر اثر عملکرد این عضو تصفیه پلاسمای خون صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار