کلینیک جامع اهدای خون با هدف تامین پلاسما، پلاکت و سلول‌های بنیادی با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در ارومیه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 13 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از این کلینیک گفت: مراکز اهدای خون باید در شان اهداکنندگان باشد و تمام خدمات از جمله اهدای خون کامل، پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس در یک فضای مناسب انجام شود.

علی‌اکبر پورفتح‌الله با تاکید بر اهدای مستقیم فرآورده‌های خونی افزود: دنیا به سمت «فرزیس» پیش می‌رود و ما نیز باید همگام با این روند ارتقا پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت چرخه انتقال خون و مدیریت مصرف خون از رگ اهداکننده تا رگ بیمار، با استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌ها این مهم محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: درپی پالایش قراردادی پلاسما مراکز انتقال خون یک به یک با استقرار استانداردهای بین المللی در سطح اروپا با کیفیت‌ترین خون و فرآورده را برای بیماران تولید می‌کنند.  

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با قدردانی از مدیرعامل انتقال خون آذربایجان‌غربی برای دریافت گواهی ارسال پلاسما در ۲ شهر ارومیه و مهاباد بر اهمیت خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون در مراکز جامع اهدا تاکید کرد.

کلینیک جامع اهدای خون آذربایجان‌غربی مجهز به دستگاه‌های پلاسما فرزیس و  پلاکت فرزیس و تجهیزات جدید اهدای خون است که به منظور تامین پلاسما و پلاکت و همچنین تامین سلول‌های بنیادی از خون محیطی برای بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی است که امروز افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این کلینیک تمام خدمات مربوط به اهدای پلاکت، پلاسما، خون کامل و سلول‌های بنیادی در ارومیه فراهم شد.

این کلینیک در ۳۸۰ مترمربع زیربنا در محوطه اداره‌کل انتقال خون آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این کلینیک ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

با راه‌اندازی این کلینیک فرآیند اهدایی توسط اهداکنندگان به سهولت امکان‌پذیر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار