چرا مشاور ارشد در سایه استاندار جناب کشفی که مدتهاست بازنشسته شده و قصد خروج از استان را هم ندارد به استاندار مشورت نمی‌دهد که مدیر کل ارشاد و مجموعه آن تکانی بخورد و پرسنلش را ساماندهی کند.
کد خبر: ۷۷۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸ 13 August 2019

به گزارش «تابناک» چرا آقای همتی استاندار هرمزگان نظارت کافی بر دستگاه‌های ضعیفی که از مدیریت کارآ عاری شده‌اند ندارد! بی‌تردید ادامه عدم نظارت این مسئله را نشان می‌دهد که ایشان اصولاً استان را رها کرده‌اند و کسی هم دیگر سخنان تکراری جناب استاندار را در جلساتی که در عمل می‌توان بدون خروجی قلمداد نمود نه گوش می‌دهد و نه اجرا می‌کند.
به عنوان نمونه پایلوت اداره ارشاد هرمزگان اصولاً مبدل به دستگاهی شده است که مدیرش دارد دیر سر کار می‌آید و زود می‌رود و به علاوه کارکنان آن به محض ورود به اداره بعضاً یک‌جا بر سر سفره‌ای در نمازخانه اداره جمع می‌شوند و صبحانه میل می‌کنند.

مدیریت معیوب یک تومور بدخیم است

از همه مشکلات موجود حوزه فرهنگ ارشاد مانند سینما، تئاتر، انجمن‌های ادبی و ... گرفته بالاخره می‌رسیم به واحد مطبوعات آنکه به دست آقایی سپرده شده است که تا به امروز اثبات نموده جزء دشمنی و تفرقه بین اصحاب رسانه هیچ چیز دیگری را در مطبوعات رواج نداده است؟
فردی که ظاهراً فقط از نظر مدیرکل مطبوع کارآمد است دارد تیشه به ریشه روابط حسنه ارشاد با مطبوعات استان می‌زند و مدیران بالادستی نیز جز سکوت کار دیگری بلد نیستند.
«یک کارمند» به تنهایی می‌تواند «یک سیستم» را بیمار کند!.
باید بپذیریم که متأسفانه امروز ارشاد دیگر ارشاد نیست! چرا که روابط خاص افراد سیاسی جای ضابطه را گرفته است و برایشان اهمیت هم ندارد که چه اتفاقی بر سر مطبوعات استان بیاید چون مجموعه ارشاد کلا خود را برای تبلیغ ستاد انتخابات یک نماینده مجلس آماده کرده است ... وا مصیبتا به استاندار هرمزگان که مجموعه ادارات خود را بی محابا به دست کسانی سپرده که قرار است از تمامی امکانات اداره به نفع یک نماینده مجلس استفاده کنند و هر چه این نماینده و هوادارانش گفتند سمعا و طاعتا پذیرا باشد!
از سویی دیگر نمی‌دانیم چرا مشاور ارشد در سایه استاندار جناب کشفی که مدتهاست بازنشسته شده و قصد خروج از استان را هم ندارد به استاندار مشورت نمی‌دهد که مدیر کل ارشاد و مجموعه آن تکانی بخورد و پرسنلش را ساماندهی کند.
انگار خود استاندار هم برایش مهم نیست که چه کسانی در استان بر سر کار باشند! چه یک مدیری با سواد اجرایی پایین که به دنبال منافع حزب خودش است و چه کارمندانی که همواره بر بدنه دولت لطمه وارد می‌سازند.
در سفر اخیر وزیر ارشاد به هرمزگان شاهد بودیم که جناب مدیر کل افراد خاصی را انتخاب نمودند تا در حضور وزیر از ایشان تعریف و تمجید کنند در حالی که خادمان مردم محتاج تمجید نیستند اما ایشان بارها و بارها نشان داده است که تشنگی شدیدی نسبت به قدرت دارند و برای بدست آوردن آن بسیار می‌کوشد اگر مدیر ارشاد نمی‌تواند بر اساس قانون بر مجموعه خود مدیریت داشته باشد قطعاً موجب بی‌اعتباری معرف ایشان (استاندار) خواهد شد که ایشان نیز این روزهای نزدیک به انتخابات چرا ترجیح می‌دهد اوامر نمایندگان مجلس را اجرا کند؟
اگر مسئولی نمی‌داند قائده رابطه‌مدار بودن را در امور اداری قطعاً به جامعه هدف استرس و نا امیدی را پمپاژ می‌کند افرادی که از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند سلیقه‌های شخصی را بر ضابطه‌مندی در فرایند کاری ادارات ارجحیت می‌دهند که این ناشی از عدم آشنایی مدیران، به ویژه در سطوح میانی و بالادستی با مهارت‌های مدیریت نوین است.
مردم هنگام مراجعه به هر اداره و سازمانی، انتظار برخورد منطقی و عادلانه رادارندو اولین اقدام برای برآوردن این انتظار، آموزش علم نوین مدیریت به مدیران است.
در شرایط حاضر اهمیت ایجاد مدیریت سالم در اداره‌ها و مراکز خدمت‌رسانی به میزان ارزش پایداری در 8 سال جنگ تحمیلی، ایستادگی در برابر تحریم اقتصادی و حفظ انقلاب است.
شرایط سال‌های ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی ایجاب می‌کرد در انتخاب مدیران عامل تعهد بر تخصص پیشی بگیرد اما به نظر می‌رسد هم‌اکنون لازم است برای پایداری و استمرار نظام، نقش تخصص پررنگ‌تر شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار