مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های ‌مساجد آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه مساجد فقط محل حزن و اندوه و عزاداری نیستند، گفت: مساجد کارکردهای مختلفی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است تا جوانان زندگی مشترک خود را در فضای معنوی مساجد و با شادی و نشاط آغاز کنند.
کد خبر: ۷۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 04 August 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام محل ازدواج بوده‌اند و امروز نیز ما طرحی را برای ستاد عالی کانون‌های مساجد ارسال کرده‌ایم تا ۵ مسجد در استان به‌صورت پایلوت انتخاب شده و در کنار این مساجد محلی برای جشن و ازدواج درنظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه مساجد فقط محل حزن و اندوه و عزاداری نیستند، یادآور شد: مساجد کارکردهای مختلفی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است تا جوانان زندگی مشترک خود را در فضای معنوی مساجد و با شادی و نشاط آغاز کرده و از پرداخت هزینه‌های کلان و سرسام‌آور تالارهای عروسی آسوده شوند.

بیگی ادامه داد: فاصله گرفتن از باورها و اعتقادات دینی یکی از عوامل مهمی است که ‌ازهم پاشیده شدن و افزایش طلاق در کشور نقش مهمی ایفا می‌کند و از این رو باید با توجه به بعد معنوی زندگی و رعایت حدود آن از افزایش طلاق که عرش الهی را به لرزه می‌اندازد، جلوگیری شود.

وی افزود: متأسفانه امروز دشمنان باورهای غلطی از زندگی زناشویی و روابط زن و مرد در جهان مطرح می‌کنند و به‌خصوص در این مورد کشور ما را هدف این باورهای خود قرار داده‌اند که در این مورد باید با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی مقابل آنان ایستادگی کنیم.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سنت حسنه ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام بسیار مورد اهمیت است، اظهار کرد: اگر بتوانیم مساجد را به محلی برای برپایی مراسم عروسی و آغاز زندگی مشترک تبدیل کنیم، قطعاً این معنویت در طول زندگی همواره جریان خواهد داشت./ایکنا 
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار