کد خبر: ۷۶۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳ 02 August 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمت رساني به مناطق محروم و كم برخوردار، از اولويت‌های مهم ما بوده و هم اكنون به صورت ويژه  و با برنامه ریزی هدفمند در حال رسيدگی هستیم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری به همراه امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، فیلی معاون عمرانی استاندار، تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و جمعی از مسئولان امروز به شهرستان گچساران سفر کردند.

اولین برنامه کلانتری حضور در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران شهرستان های گچساران و باشت بود.

استاندار در حاشیه این آیین با اشاره به نشست با معاون رئیس جمهور در تهران، عنوان کرد: این سفر یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

وی افزود: هدف از این سفرها بررسی مسائل مربوط به توسعه روستاها و مناطق کمتربرخوردار بود.

کلانتری بیان کرد: خروجی این نشست ها این بود که یک هیئت باید به صورت مجزا و تخصصی این موضوع را مدیریت کند و مقرر شد یک تیم از استان و تیم دیگری از مرکز این کار را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل این تیم ۱۰ نفره، ابراز کرد: پس از نشست های متعدد اولویت ها معرفی شد و با دستور معاون رئیس جمهور مناطق زیلایی، مسیر پیچاب و چرام در اولویت نخست قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سفر چند روزه معاون رئیس جمهور به استان، گفت: ابتدا و با حضور در زیلایی مشکلات و نیازمندی های این مناطق احصاء و نظرات مردم گرفته شد.

کلانتری افزود: پس از این بازدید نشست شورای اشتغال با هدف بررسی اشتغال روستایی در مرکز استان تشکیل و بررسی های لازم انجام شد.

وی با اشاره به بازدید از مسیر سخت گذر پیچاب، گفت: با بررسی های انجام شده مقرر شد در ابتدا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت محور پیچاب ابلاغ تا در قالب موافقت نامه مبادله شود و پیمانکار پیش از آغاز فصل سرما عملیات اجرایی این محور را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه سفر ارزشمندی بود، تصریح کرد: بازدید جامعی از محروم ترین مناطق شهرستان های باشت و گچساران انجام شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: در این نشست، دهیاران و شوراها مسائل خود را به صورت رو در رو با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.

استاندار افزود: بدون شک با برگزاری چنین نشست های ما اشراف بیشتری بر مسائل و مشکلات داریم و می توانیم با اولویت بندی و همراهی مشترک مردم و مسئولان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

دومین برنامه کلانتری بازدید از محور سخت گذر پیچاب بود.

کلانتری با تاکید بر توجه ویژه دولت تدبیر به توسعه زیرساخت های روستایی، بیان کرد: علی رغم تحریم ها عملکرد دولت در این خصوص مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی سخت گذر پیچاب به شهر باشت به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است، افزود: تاکنون پنج کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده و زیر سازی پنج کیلومتر نیز عملیاتی شده است.

کلانتری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این طرح، عنوان کرد: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح ملی تخصیص یافته است.

وی گفت: با اجرای این طرح مسیر پیچاب به باشت از ۱۳۰ کیلومتر به ۹۰ کیلومتر کاهش می یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ روستا با جمعیت ۶۰۰ نفر در صورت بهره برداری این مسیر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

گفتنی است پیچاب یکی از محروم ترین مناطق استان است که در سال های اخیر به علت سخت گذر بودن این مسیر کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و امروز با حضور استاندار در این منطقه نور امید در دل مردم روشن شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار