کد خبر: ۷۶۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 01 August 2019

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نماینده گچساران و باشت و مدیران ارشد استانی از محور باشت به سمت پیچاب بازدید کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با عبور از ده بزرگ به سمت پیچاب باشت رفتیم، تا بخش زیادی از مسیر هم آسفالت است و هم سایر زیرساخت ها به خوبی فراهم آمده است.

در ادامه مسیر اما راه خاکی می شود، باور کردنی نیست این مسیر بسیار صعب العبور توسط دستگاه های سنگین راهداری تسطیح و بازگشایی شده است، پل های لازم در مسیر نیز همگی اجرا و آماده شده بود.

خط انتقال آی این مناطق که در برخی نقاط از روی زمین عبور کرده بود نشان از اجرای سیستم های آبرسانی در این مناطق داشت، برای شهرک های مستقر در این محور هم تاسیسات آبرسانی تعبیه شده بود و هم مخازن آب ایجاد شده بود و مردم از نعمت آب برخوردار بودند.

پایه های برق در سرتاسر مسیر سخت گذر “ده بزرگ – پیچاب” تعبیه شده بود و همه خانه های پراکنده مستقر در این محور از نعمت برق پایدار برخوردار شده بودند.

ساعت به کندی می گذرد، حدود 6 ساعتی در مسیر بودیم تا در نهایت از این محور وارد شهر چرام شدیم.

با اجرای این پروژه بزرگ راه دسترسی مردم به باشت حدود 50 کیلومتر کاهش پیدا می کند، آنطور که نماینده گچساران و باشت می گوید، فلسفه اجرای این پروژه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، کاهش فاصله راه ارتباطی روستاهای منطقه پیچاب با مرکز شهرستان باشت و در کل کمک به مردم پراکنده در این محور بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدیدها، از خدمات نظام و دولت برای توسعه بخشیدن به مناطق محروم و کمتر برخوردار گفت و اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت خارج کردن مناطق کمتر برخوردار از بن بست محرومیت بوده است، و برای تحقق این مهم نیز هزینه های بسیار هنگفتی را متحمل شده است.

دکتر حسین کلانتری گفت: اولوبت کاری ما در استان نیز بهبود شرایط مردم در مناطق محرومتر است، معتقدیم اگرچه خدمت به تک تک مردم استان وظیفه ما است اما اولویت را باید به مردمی داد که در رنج و مشکلات گرفتارند،

وی گفت: همانطور که وعده دادم، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری را به استان آوردم، از سخت ترین و بدترین محورها عبور کردیم تا مقامات ملی از نزدیک شاهد رنج و محرومیت های مردم استان باشند و از قبل آن بتوانیم بودجه و امکانات قابل توجهی به استان بیاوریم.

به گزار بویرنیوز، ساماندهی “ده بزرگ – پیچاب” از وعده های مهم غلامرضا تاجگردن بود که با تمام سختی ها در حال انجام است و بخش های زیادی از کار نیز انجام شده است، قطعاً اگر سفری را در این مسیر آغاز کنید به خوبی به سختی و مشقت اجرای زیرساخت های عمرانی در این مسیر بسیار سخت گذر پی میبرید./ بویر نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار