سرپرست پلیس راه استان یزد:
سرپرست پلیس راه یزد با بیان این‌که 40 درصد از تصادفات استان در سه ماهه نخست امسال واژگونی بوده است،‌گفت: بیشترین تصادفات فوتی استان یزد در محور یزد _طبس اتفاق افتاده است .
کد خبر: ۷۶۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 31 July 2019

به گزارش تابناک یزد، سرهنگ «مسعود قانعی» با بیان این‌که تردد شمارها در سه ماهه نخست امسال افزایش هفت درصدی را در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسانده‌اند در خصوص وضعیت تصادفات جاده‌ای استان در این مدت گفت: 54 درصد از تصادفات محورهای مواصلاتی استان در سه ماهه نخست از نوع خسارتی، 43 درصد جرحی و سه درصد تصادفات فوتی بوده است.

وی افزود: روزهای پنج شنبه و جمعه با توجه به افزایش حجم مسافرت‌‌های برون شهری و داخل استان به خصوص در مناطق ییلاقی شهرستان‌های تفت و مهریز بیشترین تصادفات در استان را به خود اختصاص دادند و بازه زمانی 12 ظهر تا شش بعدازظهر نیز با 38 درصد به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان، بیشترین تصادفات استان اتفاق افتاده است.

محور تنگ چنار؛ بحرانی‌ترین محور روستایی یزد است

سرپرست پلیس راه استان یزد در خصوص بیشترین تصادفات در استان از نظر نوع برخورد عنوان کرد: 40 درصد از تصادفات استان در سه ماهه نخست امسال واژگونی و خروج از جاده، چهار درصد برخورد با اشیا، سه درصد برخورد با انسان، یک درصد برخورد با حیوان و مابقی تصادفات برخورد وسیله با وسیله بوده است.

قانعی افزود: سواری‌ها و وانت‌ بارها با 71 درصد بیشترین وسیله نقلیه مقصر در وقوع تصادفات در استان هستند و پس از آن کامیون‌ها و تریلی‌ها با 10 درصد در وقوع تصادفات نقش داشتند و نزدیک به 20 درصد باقی مانده نیز به دیگر وسایل از جمله اتوبوس، مینی بوس، موتورسیکلت و ... تعلق دارد.

58 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه رانندگان به جلو

وی ادامه داد: سن رانندگان مقصر در بیشترین تصادفات جاده‌ای استان 25 تا 35 سال بوده است که 38 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین علت تصادفات در محورهای موصلاتی استان نیز عدم توجه به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی، استفاه از تلفن همراه، صحبت با سرنشینان خودرو وبوده است که 58 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

قانعی با بیان اینکه 76 درصد از واژگونی‌ها در تصادفات جاده‌ای استان متعلق به سواری‌ها و وانت‌بارها است، گفت: بیشترین نوع خودرو واژگون شده در محورهای مواصلاتی استان، سواری پراید با 24 درصد، پژو 405 با 15درصد، پژو 206 با 7 درصد و وانت نیسان با 8 درصد بوده است.

کاهش 5 درصدی تصادفات فوتی در استان یزد

وی در زمینه تصادفات فوتی در جاده‌های استان گفت: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در استان در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 5 درصدی مواجه و همچنین میزان متوفیان تصادفات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال 96 با کاهش 20 درصدی همراه بوده است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که 42 درصد از تصادفات فوتی استان ناشی از واژگونی بوده است، ادامه داد: 36 درصد از تصادفات فوتی، وسیله با وسیله و 10 درصد از آنها تصادفات دوچرخه با موتورسیکلت بوده است.

وقوع بیشترین تصادفات فوتی استان در محور یزد-طبس

سرپرست پلیس راه استان در خصوص محورهایی که بیشترین تصادفات منجر به فوت در آن به وقوع پیوسته است، گفت: در 3 ماهه نخست امسال محور یزد- طبس با 18 درصد و محور رفت و برگشت اردکان- نائین با 12 درصد بیشترین آمار تصادفات فوتی در استان را به خود اختصاص داده است.

قانعی با بیان این‌که راه‌های فرعی و روستایی استان 27 درصد از تصادفات فوتی استان را در فصل بهار به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیشترین تصادفات فوتی در راه‌های فرعی و روستایی استان در این مدت در محور تنگ چنار با 22 درصد به وقوع پیوسته است و این محور بحرانی‌ترین محور در راه‌های فرعی استان محسوب می‌شود.

افزایش 40 درصدی تصادفات جرحی در یزد

قانعی با بیان این‌که تردد شمارها افزایش هفت درصدی در زمینه تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی استان یزد گفت: متاسفانه تصادفات جرحی استان در سه ماهه نخست امسال از نظر تعداد فقره تصادف 38 درصد و از نظر تعداد مجروحان 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سرپرست پلیس راه استان با اشاره به اجرای طرح تابستانه و سفرهای تابستانی در توصیه به رانندگان استان تصریح کرد: از آنجا که محورهای مواصلاتی استان، کویری، یکنواخت و بدون چشم انداز است و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد رانندگان حتما شب قبل از مسافرت استراحت کافی داشته و در طول مسافرت برنامه‌ریزی برای محل‌های اسکان خود داشته باشند و بعد از هر دو ساعت رانندگی حداقل یک ربع ساعت استراحت و هر موقع احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند از رانندگی خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت بیش از پیش قوانین رانندگی در جاده‌های دو طرفه گفت: در اینگونه مسیرها مانند جاده یزد-طبس شتاب در رانندگی، انحراف و تجاوز به چپ بیشترین علت تصادفات بوده است که باید رانندگان به این موارد توجه داشته باشند و چنانچه رانندگان، با توجه به گرمی هوا زمان شب را برای رانندگی محور یزد طبس انتخاب می‌کنند علاوه بر رعایت مقررات رانندگی، احتمال برخورد با شتر نیز وجود دارد که با دیدن تابلوها باید از سرعت خود باید بکاهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار