دکتر غلامی در آیین رونمایی از طرح‌های فناورانه دانشگاه صنعتی سهند:
دکتر منصور غلامی در آیین رونمایی از چندین طرح دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی سهند اظهار داشت: انتقال یافته‌های علمی می‌تواند به صنایع و بخش‌های صنعتی نیازمند به دانشگاه‌ها کمک کند تا با رغبت بیشتری به سمت دانشگاه‌ها بیایند.
کد خبر: ۷۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ 31 July 2019

دکتر منصور غلامی وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند، موقعیت خوبی داشته و گزارش‌ها نشان دهنده جایگاه علمی و فناورانه آن است گفت: دستاوردهای این دانشگاه نمونه‌ای از حل مشکلات جامعه، انتقال فناوری به سطح جامعه و به سمت حل مسایل کشور و بعضاً حضور در عرصه‌های علم و فناوری دنیا بوده و امید است در آینده هم کارهای وسیع‌تری در تمامی حوزه‌ها در این دانشگاه شکل بگیرد و شاهد پیشتازی تمامی دانشگاه‌های کشور در عرصه تولید و فناوری باشیم.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه تصریح کرد: ارائه دستاوردهای دانشگاه‌ها در هفته ملی پژوهش و فناوری و برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان "عرضه نیازهای بخش صنعت توسط دانشگاهیان" از جمله نمایشگاه‌های برگزار شده در این زمینه است.
وزیر علوم تاکید کرد: در شرایط فعلی که بسیاری برای ناامید و نگران کردن و کم نمودن خوداتکایی مردم ما تلاش می‌کنند باید دستاوردهایمان به خصوص دستاوردهای علمی را که در بسیاری از دانشگاه‌ها وجود دارند به اطلاع بخش صنعت و مردم برسانیم، مردم و جوانان برای توفیق بیشتر در آینده نیاز به امیدواری دارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ابتکارات و اختراعات جوانان و دانشجویان ما در حد تشویق، جایزه یا پایان‌نامه و مقاله می‌ماند، گفت: حمایت از این ابتکارات به جذب مشتری کمک می‌کند، قطعاً با تلاش‌های مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌های خارجی، از بحران‌های سیاسی نیز عبور خواهیم کرد.
دکتر غلامی خاطرنشان کرد: اعتماد به مجموعه داخلی و خوداتکایی، یکی از آیتم‌های مهم حفظ امنیت جامعه در سطح جهانی است؛ قرار نیست برخی‌ها به دلیل نیازهای موردی ما احساس کنند که می‌توانند حرفشان را به ما تحمیل کنند.
به گفته وی، سود و زیان‌های موقت نباید کارهای تحقیقاتی ما را دچار نوسان کند.
وزیر علوم، در پایان خطاب به اساتید دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اساتید، خود اتکایی در دانشجویان و رشد را تقویت دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار