مناطقی در کره زمین وجود دارد که به خاطر زیبایی خاصشان باعث شگفتی شما خواهند شد.
کد خبر: ۷۶۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ 29 July 2019
 
 

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: همواره بر سر انتخاب عجایب هفتگانه طبیعی بحث و گفتگو وجود دارد، اما بر اساس بیشترین رای در نهایت این فهرست جزو زیباترین مکان‌های دنیا شناخته شدا است که از معماری بی‌نظیر خداوند حکایت دارد. در این فهرست که توسط CNN و وبسایت Seven Natural Wonders تهیه شده برخی از نقاط مرتفع و یا مکانی در عمق اقیانوس‌ها جزو عجایب هفتگانه طبیعی شناخته شده اند.

 

۱_ گرند کنیون _ ایالت آریزونای آمریکا

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند
کنیون یک دره ی عمیق و بزرگ است که بر اثر جوش و خروش‌ رودخانه کلرادو به وجود آمده است، البته دانشمندان بر این باورند که ۱۷ میلیون سال پیش این رودخانه برای یافتن مسیر خود این مکان را به‌وجود آورده است. امروزه این منطقه جز مکان‌های فوق‌العاده زیبای جهان به‌شمار می‌رود که بسیاری از گردشگران برای دیدن شگفتی‌های آن، به این مکان می‌آیند.

 

۲_ پاریکوتین _ ایالت میچواکان مکزیک

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


این شگفتی طبیعی نمونه‌ی بارزی از یک کوه آتشفشانی مخروطی‌شکل است که در سال ۱۹۴۳ فعالیتش را آغاز و در سال ۱۹۵۲ به طور کامل خاموش شد. این شگفتی اولین باری بود که چرخه‌ی کامل زندگی یک آتشفشان را از تولد تا مرگ نشان می داد و دانشمندان توانستند از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند.

 

 

۳_ شفق قطبی

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


نورهای زیبایی که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند شفق‌های قطبی نامیده می شوند. آنها اغلب در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. انسان ها قرن ها به دنبال علت این پدیده بوده اند. دلیل ایجاد این شگفتی برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین است که پس از برخورد با جو زمین، موجب شکل‌گیری نورهای رنگارنگ می‌شود.

 

۴_ آبشار ویکتوریا _ خط مرزی زامبیا و زیمبابوه

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


در سال ۱۸۵۵ میلادی فردی اسکاتلندی به نام دیوید لیوینگستن این آبشار را کشف کرد و به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. البته مردم محلی به آن «موسی اوآ تونیا» می گویند که به معنی «مه خروشان» است. این آبشار با ۱۰۸ متر ارتفاع بلندترین آبشار جهان نیست، اما وقتی ارتفاع و پهنای آن را در نظر بگیریم، در این صورت بزرگ‌ترین آبشار دنیا خواهد بود. لازم است بدانید شنا کردن در کناره های آبشار و در رودخانه زامبزی اصلا امن نیست و بنا به غرق چند تن در این منطقه، گردشگران این آبشار را «استخر شیطان» نامیده اند.

 

۵_ بندر ریو دو ژانیرو _ برزیل

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


خلیج گوانابارا در شرق ریو دو ژانیرو قرار دارد. در این خلیج ۳۱ کیلومتری صدها جزیره واقع شده است که برای حفظ هوای پاک، مردم برای رفت آمد از وسایط نقلیه عمومی، دوچرخه و یا پیاده‌روی استفاده می کنند.

 

۶_ دیواره بزرگ مرجانی _ دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


شاید شما هم شنیده باشید که از فضا می توان دیوار چین را دید! باید بگوییم این تصور کاملا غلط است، اما دیواره بزرگ مرجانی از فضا قابل مشاهده است. این دیواره بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف را داراست که به صورت نواری در امتداد هم قرار گرفته اند و در کل بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. برای دیدن این شگفتی عظیم می توانید به شهرهای تانزویل، کَنز و مِکای سفر کنید.

 

۷_ قله اورست _ رشته کوه های هیمالیا

عجایب دنیا که شما را شگفت زده می کند


بلندترین نقطه روی زمین قله اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع از سطح دریا است. این کوه در مرز منطقه ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین قرار گرفته ‌است و هنوز هم صعود به آن میان کوهنوردان چالشی محبوب به شمار می رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار