مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به این که بارندگی ها و خسارات ناشی از آن تلنگری بود که هیچگاه از سیل و خطرات آن حتی در نقاط خشک نیز غافل نشویم، گفت: تصرف خانه ‎ ی سیل یعنی رودخانه‎‎ها و مسیل‎‎ها، تهدیدی جدی برای افراد است.
کد خبر: ۷۶۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 26 July 2019

به گزارش تابناک یزد؛ «محمدرضا عارف» با بیان این که وظایف متعددی در زمینه رودخانه ها و سواحل برعهده دفتر رودخانه ها است، اظهار کرد: تعیین حریم و بستر رودخانه ها و صیانت از آن مهمترین وظایف این بخش است که لازم است در راستای ساماندهی رودخانه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به این که استان کویری یزد نیز از بارندگی های فروردین ماه سال جاری و جاری شدن سیلاب ناشی از آن بی نصیب نبوده است، اظهار کرد: این بارندگی ها و خسارات ناشی از آن تلنگری بود که هیچگاه نباید از سیل و خطرات آن حتی در نقاط خشک غافل بود چرا که خسارات جانی و مالی امسال کشور نتیجه همین غفلت و بی توجهی است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که نقاط خشک به دلیل عدم برخورداری از پوشش گیاهی همواره در تهدید سیل ناشی از بارندگی های کم و زیاد هستند، تصریح کرد: بنابراین نباید در محل رودخانه ها و گذر آب ساخت و ساز کرد.

وی با تاکیدبر لزوم پاکسازی حریم و بستر رودخانه ها در استان یزد، گفت: همه دستگاه ها باید این اقدام را جدی بگیرند و در این زمینه همکاری همه جانبه داشته باشند.

عارف با بیان این که پذیرش رودخانه ها و توجه به حریم و بستر آن به عنوان یک پدیده طبیعی ضروری است، اظهار کرد: همه افراد باید دانش این را داشته باشند که در محل حریم و بستر رودخانه اقدام به فعالیت نکنند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: تا کنون شرکت آب منطقه ای اقدامات بسیاری برای ساماندهی رودخانه ها و سواحل انجام داده است اما به دلایلی نظیر کافی نبودن و عدم جامعیت برای پوشش دهی استان این مطالعات اثر بخش نبوده است.

این مسئول گفت: این شرکت در حال حاضر اقداماتی موردی یا سراسری را به صورت سیستماتیک و در چارچوب مشخص انجام داده است تا حریم و بستر رودخانه های استان به صورت دقیق مشخص شود.

عارف در پایان با بیان این که تاکنون حدود 592 کیلومتر از رودخانه های استان مورد مطالعه دقیق حریم و بستر سراسری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 348 کیلومتر آن در سامانه کاداستر که سامانه ثبت اسناد و املاک است، ثبت شده تا از این پس افراد برای ساخت و ساز در حریم رودخانه ها استعلامات لازم را بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار