کد خبر: ۷۶۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 24 July 2019

احمد شاه قاجار زمانی که به قدرت رسید 12 سال بیشتر نداشت و از همان ابتدای راه نتوانست در قامت یک شخصیت مستقل و قاطع ظهور و بروز کند و به همین علت هم هیچکس توجهی به او نمی کرد، در دوران سلطنت او بود که بین روس و انگلیس قرار داد 1907 امضا شده و عملا ایران بین آن دو ابر قدرت تقسیم شد و شاه جوان فقط کاخ و خانواده خودش حکومت می راند ،هیچکسی هم در سرتاسر این ملک توجهی به سخنان شاه نداشت.
بنظر میرسد حکایت امروز جناب همتی هم شبیه وضعیت دیروز احمدشاه قاجار باشه وفقط مدیریت ایشان بر مجموعه دفتر خودشان ساری و جاری است.
مثلاً: به شهرداری می گوید ورودی شهر را درست کن ؛ شهرداری به دستور استاندار بی توجه است ،انگار نه انگار که جناب همتی دستوری صادر کرده و همتی دوماه بعد مجددا می گوید ورودی شهر بندرعباس از ورودی برخی روستاها هم بدتر است و بازهم شهردار محترم توجهی نمی کند.
به منطقه آزاد قشم می گوید بخشی از عوارض اسکله بندر پهل باید به خود شهر پهل تخصیص یابد ، جناب مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم( همچون وزیر مختار روس که می گفت گمرکات شمال در اجاره دولت تزار است ) بیان می کنند اسکله پهل در اجاره منطقه آزاد قشم است و بهتر است آقای استاندار در این زمینه دخالت ننمایند.
جزیره کیش هم که ما را به یاد بحرین می اندازد که فقط در نقشه ها متعلق به ممالک محروسه ایران بود و عملا فریدون خان هیچ تسلطی بر آنجا ندارد.
کمی نزدیکتر می شویم می بینیم در جلسات استانداری هم مدیران ادارات به دستورات ایشان توجهی نمی کنند ، مدیرکل ورزش و جوانان یک نمونه عینی این مدل رفتار است وهمچون سید ضیا الدین طباطبایی که منصوب سفارت بریتانیا بوده و توجهی به شاه جوان نداشت ایشان هم توجهی به جناب همتی ندارد.
در بندر شهید رجایی سریال حوادث به وقوع می پیوندد و انسانی کشته می شود ولی جناب فریدون خان هیچ واکنش نشان نمی دهد و سکوت پیشه می کند تا مبادا به گوشه قبای کسی بر بخورد.
همتی میخواهد حیدری را به عنوان معاون سیاسی و امنیتی انتخاب کند ، دستهای پشت پرده مخالفند وآنقدر مخالفت می کنند تا مجبور شد کوتاه بیاید و میرزاد را به عنوان معاون خود منصوب کند.
الان هم بنظر میرسد حکومت جناب همتی فقط در محدوده طبقه چهارم استانداری و دفترش کاربرد دارد و تنها اینجاست که دستورایشان را می خوانند.
لذا توصیه می کنم برای جناب همتی دعا کنیم تا مبادا عاقبتشان مثل احمد شاه قاجار شده و در زمان سفر به فرنگستان معزول شوند...
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار