در آیین معارفه رئیس کل دادگستری استان مطرح شد:
استاندار آذربایجان ‌شرقی در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان گفت: استان آذربایجان شرقی بنا به گزارش شورای امنیت کشور، امن‌ترین و پاک‌ترین استان کشور است که نقش دستگاه قضایی در کسب این عنوان، بسیار ویژه و تاثیرگذار است.
کد خبر: ۷۶۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 24 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات دستگاه قضایی و تعامل مثبت مسئولان قضایی با مدیران اجرایی استان، گفت: حجت‌الاسلام مظفری در جایگاه ریاست کل دادگستری استان و به عنوان یک اندیشمند و حقوق‌دان واقعی، همواره در کنار مدیریت اجرایی استان برای رفع مشکلات تلاش کردند و امیدوارم در مسئولیت جدید هم منشأ خیر و برکت باشند.

وی همچنین انتصاب موسی خلیل‌اللهی به‌عنوان رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی را نیز تبریک گفت و افزود: ایشان نیز از دادستان‌ها و حقوق‌دان‌های مسلط و پرکار هستند که قطعا در مسئولیت جدید با تعامل و همکاری همه مدیران استان موفق خواهند بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود آشنایی مردم به حقوق و تکالیف خود را شاخص سواد در دنیای کنونی دانست و گفت: انتظار داریم دستگاه قضایی استان، اهتمام ویژه‌ای نسبت به آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود داشته باشد و صداوسیما و رسانه‌های جمعی نیز در تحقق این امر، نقش‌آفرینی کنند.

پورمحمدی همچنین خواستار تخلف‌زدایی توسط دستگاه قضایی شد و ادامه داد: توجه به این مهم، کاهش پرونده‌های قضایی و شکایات را به همراه خواهد داشت؛ بسیاری از کشورها نیز به این سمت حرکت کرده و عناوین تخلفات را کاهش داده‌اند.

وی تصریح کرد: بالا بودن تعداد پرونده‌های شکایت و تخلفات، شاخص خوبی برای دستگاه قضایی نیست و انتظار داریم قوه قضائیه در عین برخورد با مفسدان و مجرمان، نسبت به کاهش عناوین تخلفات اقدام کنند.

پورمحمدی افزود: کاهش پرونده‌های جرم و تخلف و میزان تلاش در جهت پیشگیری از تخلفات باید جزو ملاک‌های ارزیابی مراکز قضایی باشد.

در این آیین که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های 4 ساله حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در سمت ریاست کل دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی، دادستان تبریز به‌عنوان جانشین وی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :