مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان برق این استان در ساعات ۱۲ تا ۱۶ با کاهش مصرف برق خود، صنعت برق را در جهت تامین برق پایدار همراهی کنند.
کد خبر: ۷۶۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 24 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر حسن‌بکلو  افزود: بهره‌گیری از نور طبیعی روز، استفاده از دور کُند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد از جمله راهکارهای ساده جهت گذر از پیک تابستان است.

وی ادامه داد: همچنین حذف مصارف برقی غیرضروری ادارات و موسسه‌های عمومی غیردولتی از ساعت ۱۲ تا پایان وقت اداری، حذف روشنایی غیرضروری، استفاده نکردن از برق در ساعات پیک توسط مشترکان کشاورزی و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های پایانی شب، ابتدای روز یا ایام تعطیل از دیگر راهکارها برای گذر از پیک تابستان است.

وی بیان کرد: هر ساله در ۲۴۰ ساعت فصل گرم سال مشکل تامین برق در پیک تابستان به وجود می‌آید و صرف هزینه‌های اقتصادی بالا و سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه جدید تنها برای تامین برق در این مقطع سال منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه سالانه چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت مصرف برق آذربایجان‌غربی است، گفت: ۴۰ درصد برق این استان توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود که این بخش رتبه نخست مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: همچنین ۲۲.۵ درصد توسط بخش کشاورزی، ۱۸ درصد توسط بخش صنعت، ۸.۵ درصد توسط بخش تجاری و نزدیک به ۲.۱ درصد توسط معابر شهری مصرف می‌شود.

حسن‌بکلو با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۶۰ مشترک برق در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۸۱ درصد مشترک برق خانگی، ۳.۵ درصد عمومی (ادارات، مراکز دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها)، ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی، ۰.۵ درصد صنعتی و ۱۳ درصد مشترکین تجاری است.

وی اظهار داشت: متوسط مصرف برق در آذربایجان‌غربی به ازای هر خانوار ۱۶۲ کیلووات در ماه یا ۳۳۰ کیلووات در دوره است که با توجه به میانگین کشور رقم مناسبی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بیشترین مصرف در آذربایجان‌غربی مربوط به شهرستان ارومیه و سپس شهرهای شمالی استان و کمترین مصرف مربوط به چالدران و تکاب است.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما مصرف در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند، گفت: برای کاهش مصرف برنامه‌هایی تدارک دیده شده و با توجه به اینکه این استان منطقه غیرگرمسیری بوده، مصرف ۳۰۰ کیلوواتی در یک ماه برای مشترکان استاندارد است.

حسن‌بکلو ادامه داد: اگر مشترکان بیشتر از میزان استاندارد مصرف کنند، به عنوان مشترک پرمصرف شناخته می‌شوند و اگر مشترک از این میزان مصرف کاهش داشته باشد، تشویق خواهد شد.

وی با اشاره به مشوق‌های این شرکت اعلام کرد: مشترکان برق به ازای هر کیلووات کاهش در مصرف خود ۵۲۴ ریال پاداش دریافت می‌کنند.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می‌دهند؛ طبق بررسی‌ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم‌ها در کل کشور مصرف می‌شود که رقم بسیار زیادی است.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار