نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: حسابرس قانونی که مسئول بررسی صورتهای مالی سازمان و شرکت ها هستند با تصویب اسناسنامه نمونه،، به استقلال واقعی می‌رسند.
کد خبر: ۷۶۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران، سیدحسن رسولی روز سه شنبه در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در پاسخ به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به اصلاح اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری در ستاد و صف، سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی از وعده‌هایی شورای پنجم بوده است، گفت: این شورا درباره اساسنامه تیپ سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران گام بسیار مهمی برداشته است.
وی ادامه داد: بی صبرانه منتظر ارسال لایحه"اصلاح ساختار شهرداری" توسط شهردار تهران هستیم که ارسال آن بیش از یک ماه با تأخیر مواجه است.
رسولی اضافه کرد: از مجموع ۶۵ هزار پرسنل شاغل در شهرداری ۴۰ هزار نفر در سازمان و شرکت‌های وابسته شهرداری تهران شاغل هستند و از ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۸، بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان در این سازمان و شرکت‌ها هزینه می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران در بخش‌های مختلف علاوه بر همراهی اعضا شورای شهر بر اساس قانون وزیر کشور نیز باید تک تک اساسنامه‌ها را تأیید کند، اعلام کرد: بعد از تصویب اساسنامه نمونه سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران در شورای شهر، هیأت تطبیق در ۱۰ مورد اشکالاتی را وارد دانست که بعد از ارائه گزارش در جلسه هیأت تطبیق، به ۳ مورد کاهش یافت.
رسولی گفت: با تصویب اساسنامه نمونه، در تمامی سازمان و شرکت‌های شهرداری، امضای قائم مقام ذی حساب منتخب شورای شهر به عنوان مقام ناظر بر حسن انجام عملیات مالی هزینه کرد در تمامی اسناد تعهد آور مالی خواهد بود که این تغییر مهمی است و اگر این اتفاق در گذشته افتاده بود امروز شاهد مشکلاتی در برخی از سازمان و شرکت‌های شهرداری نبودیم، همچنین در تمامی سازمان و شرکت‌ها با استفاده از مسئولیت اختیارات شورای شهر ذیحسابان مستقر خواهند شد.
خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: با مصوبه شورای شهر، حسابرس قانونی که مسئول بررسی صورتهای مالی سازمان و شرکت‌ها هستند، به استقلال واقعی می‌رسند، یعنی حسابرسان ابتدا توسط اعضای شورای سازمان انتخاب و به شورای شهر معرفی می‌شوند و شورای شهر تهران از میان مؤسسات و شرکتهای حسابرسی معتبر که مورد تأیید بورس است، حسابرسان را انتخاب خواهد کرد تا به عنوان بازوی شورای در انتهای سال مالی گزارش ارائه دهند.
به گزارش ایرنا، پاسخ کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران نسبت به اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران به اصلاح اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار