معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵، هشت درصد جمعیت شهرستان ری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد هستند که در طی بازه زمانی پنج ساله باید به صفر درصد برسد.
کد خبر: ۷۶۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران، علی اصلانی روز سه شنبه در جلسه  شورای پشتیبانی شهرستان ری در کهریزک اظهار داشت: براساس آخرین آمار بیش از ۹۰ درصد جامعه با سواد هستند که این رقم باید در کشورهای در حال توسعه افزایش یابد و میزان بی سوادی در این جوامع به صفر برسد.

وی با اشاره به اینکه باسوادی در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: برای کاهش بی سوادی در جامعه هدف همه دستگاه های ذیربط از جمله آموزش پرورش، دهیاران و شبکه بهداشت در شناسایی افراد بی سواد همکاری داشته باشند.

اصلانی عنوان کرد: شناسایی افراد بی سواد مشکل اصلی در این حوزه محسوب می شود که این مهم به کمک دهیاران بهتر انجام می شود.

وی بیان کرد: اقدامات قابل قبولی در حوزه سواد آموزی شهرستان های استان تهران و ری اتفاق افتاده که علاوه بر دوره های سواد آموزی، دوره های مهارت آموزی بخصوص برای بانوان با کمک دهیاران این شهرستان برگزار شده است.

اصلانی ادامه داد: برگزاری دوره مهارت آموزی آموزش مهارت (ICDL) از دوره های شاخصی است که در این شهرستان برگزار شده و تاثیر بسیار خوبی بر درک و سوادآموزی منطقه داشته است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

این شهرستان دارای چهار مرکز اصلی آموزش سوادآموزان در نواحی یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار