آیت الله حسینی همدانی در دیدار با کارگردان، هنرمندان و عوامل تولید سریال گاندو ضمن تشکر و قدردانی از این کار هنری برجسته، تأکید کرد: بنای بنده دفاع از ارزش‌هاست لذا چون برخی ناجوانمردانه هجمه وارد کردند لازم دیدم دفاع کنم.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 24 July 2019

نماینده ولی فقیه در استان البرز بابیان اینکه گاندو یک کار خوب و ارزشی بود و عوامل نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند، تصریح کرد: برخی به دلیل ارزشی بودن محتوای سریال در برابر این کارها می‌ایستند.

وی با بیان اینکه کار هنر یک کار همراه با خلقت است، عنوان کرد: هنر کار خدای تبارک‌ و تعالی است چراکه همزاد با خلقت است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انواع هنر در قرآن کریم مشهود است به آیه ۱۶ سوره حجر اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «زَیَّنَّاها لِلنَّاظِرِینَ» بدان معنا که آن را برای بینندگان زینت دادیم که این آیه مربوط به هنرهای بصری است.

وی بابیان اینکه فضیلت حضرت داوود (ع) آواز خواندن است، افزود: فضیلت پیامبران هرگز حرام نیست اما نحوه اجرا و نوع آن بسیار مهم است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه جلوه‌های هنر در قرآن کریم بسیار است، گفت: خداوند متعال هرگاه خواسته مطلب بسیار مهم و دقیقی را به انسان آموزش دهد از زبان هنر به‌خصوص هنر نمایش استفاده کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی یکی از مصادیق هنر نمایش در قرآن را آموزش معاد با استفاده از هنر تئاتر برشمرد و گفت: داستان زنده شدن چهار پرنده، که به امر خداوند متعال و به دست حضرت ابراهیم (ع) زنده شدند یکی از مصادیق هنر نمایش برای آموزش معاد است که پس از مرگ بدن‌های انسان متلاشی می‌شود و در روز قیامت به اذن خداوند متعال یک‌به‌یک حاضر می‌شویم.

وی بابیان اینکه معاد بحث بسیار عمیقی است، گفت: بیش از یک‌ششم قرآن کریم به بحث معاد اختصاص دارد اما برخلاف سایر موضوعات متأسفانه به‌صورت دقیق و کامل روی آن کار نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آیه ۳۱ سوره مائده که می‌فرماید: «فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا یَبْحَثُ فِی الْأَرْضِ»، گفت: خداوند با استفاده از هنر نمایش به انسان چگونگی دفن مردگان را آموزش می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بسیاری از معارف بلند دینی و ارزش‌های عمیق الهی را می‌توان در قالب نمایش به مردم آموزش داد، گفت: قرآن به این‌گونه آموزش توصیه کرده اما متأسفانه در طول تاریخ با این موضوع سکولار برخورد شده است.

وی بابیان اینکه سکولار دین را از هر چیز ضروری، لازم، ارزشمند و اساسی جدا می‌داند، یادآور شد: سکولار مسائل ضروری مثل سیاسیات، اجتماعیات و امثال‌ذلک را از دین جدا می‌داند و دین را به‌عنوان یک مسئله شخصی تلقی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دین برای مسئله هنر برنامه دارد، گفت: دین برای مسئله هنر همانند مسائل اصلی و اساسی جامعه برنامه و نظر دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نامهربانی‌های صورت گرفته به مسئله هنر، تأکید کرد: این نامهربانی از عدم پرداخت و تدوین صحیح نشئت‌گرفته و باید مانند خیلی از موضوعات دیگر با آن به‌صورت علمی برخورد می‌شد.

وی در ادامه افزود: این عدم تبیین کامل سبب وجود مقداری کمبود شده که هم‌اکنون مورد سو استفاده برخی نیز قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: سکولار با ورود هنر در یک مسئله اساسی و واقعی جامعه یا یک مسئله سیاسی یا فرهنگی خاص مخالف است و به آن هجمه وارد می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: سکولار با آگاهی بخشی از طریق زبان هنر مخالف است.

وی با تأکید بر اینکه گاندو به‌خوبی از ابزار هنر برای بیان حقایق استفاده کرد، گفت: باید کسانی که تریبون دارند در مقام دفاع از ارزش‌ها وارد شوند اما بعضی‌اوقات افراد اصل موضوع را تشخیص نمی‌دهند و سکوت می‌کنند و برخی هم به دلیل منفعت‌طلبی سکوت می‌کنند که جهات مختلفی دارد اما تا آنجایی که توان هست باید اقدام داشت و قیام کرد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه گاندو جلوه‌های هنری را خوب استفاده کرد و مطالب را به‌خوبی عرضه داشت، تأکید کرد: خناثان و دشمنان در همه عرصه‌ها بودند اما باید مستحکم‌تر کار پیش برد لذا ازآنجایی‌که گاندو کار دغدغه مندی بود مورد برخی هجمه‌ها قرار گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هنرمند را مظهر خالقیت خدا می‌دانیم، گفت: خداوند متعال نوآوری دارد و اگر هنرمند نوآوری نداشته باشد هنرمند نیست لذا باید دائم ذهنتان خلاقیت جدید داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندی که سیاسی نباشد هنرمند نیست، گفت: منظور از سیاست به معنای صحیح کلمه است نه سیاسی‌کاری که بعضی از اشخاص دارند.

رئیس شورای فرهنگ همومی استان البرز بابیان اینکه مهم‌ترین شاخصه گاندو صداقت آن است، گفت: به‌عنوان یک شهروند و به یک امام یک اجتماع از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به شما توفیقات فراوان دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم هدایایی به‌رسم یادبود از طرف نماینده ولی‌فقیه به عوامل این سریال اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار