سرپرست استانداری گیلان گفت: برای حل مشکل پسماند استان گیلان ۱۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۷۶۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 24 July 2019

 

ارسلان زارع امروز در کارگروه مدیریت پسماند گیلان اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهری امروزه مربوط به محیط زیست است که به‌واسطه گسترش شهرها، رشد جمعیت و زندگی ماشینی به وجود آمده است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به یکی از موثرترین عوامل در پایداری آلودگی محیط زیست بیان کرد: علاوه بر منابع آلاینده زیست‌محیطی، مدیریت نامناسب در عرصه پسماند یکی از موثرترین عوامل در پایداری آلودگی محیط زیست است.

زارع با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و تکمیل آن تا مقصد یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها در حوزه مدیریت پسماند است افزود: بهینه‌سازی فرآیند تفکیک زباله از مبدا نیازمند همکاری شهروندان رشت است و بایستی مسئله پسماند استان گیلان به‌ویژه شهر رشت را تا نتیجه دادن به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

 

وی با اشاره به نقش نهادهای مربوطه در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور اجتماعی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد بایستی در این راستا همت کنند. 

سرپرست استانداری گیلان خاطرنشان کرد: از اعضای کارگروه پسماند استان گیلان به‌ویژه شهرداری رشت درخواست می‌کنم تا نسبت به اجرای طرح‌های مربوط به مدیریت پسماند در سایت لاکان و سراوان جدی‌تر اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه امسال 115 میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به گیلان برای هزینه در حوزه پسماند اختصاص داده شد گفت: چگونگی اختصاص یافتن اعتبارات مربوطه بایستی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان انجام شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه اعضای کارگروه، مشاوران و سرمایه‌گذاران حوزه پسماند در استان گیلان نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح کردند و توسط سرپرست استانداری گیلان تصمیمات لازم گرفته شد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار