مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل فاز اول محوطه سازی میراث جهانی برج قابوس با اعتبار 9 هزار و 600 میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۷۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 24 July 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ مهندس ابراهیم کریمی سه شنبه اول مرداد 98 با اعلام این خبر گفت : با اعتبار نه میلیارد و ششصد میلیون ریال عملیات اجرایی تکمیل فاز اول محوطه سازی میراث جهانی برج قابوس از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی بعنوان کارفرما و نماینده پایگاه میراث جهانی برج قابوس بعنوان دستگاه بهره بردار و پیمانکار پروژه در محل پروژه آغاز شد.

او به عملیات پیش بینی شده در این فاز اشاره کرد و افزود: در عملیات اجرایی این فاز اجرای حدود 4500 متر مربع سنگ فرش محوطه با آجر ختایی و همچنین اجرای تاسیسات محوطه برج قابوس پیش بینی شده است .

کریمی ادامه داد: در سنوات قبل این اداره کل اقدام به احداث نمازخانه پیرامون برج ، 10 چشمه سرویس بهداشتی و حدود 8000 مترمربع محوطه سازی ، 5500 مترمربع آجر فرش کف محوطه ، 600 متر طول کانال تاسیسات ، 1300 متر طول هره چینی اطراف کانال ها و اجرای زیرساخت روشنایی محوطه پیرامونی میراث جهانی گنبد قابوس با اعتبار 13379 میلیون ریال کرده است .

شایان ذکر است ؛ میراث جهانی گنبد قابوس، بنای تاریخی و باشکوه شهر گنبد کاووس در میان پارکی بزرگ و زیبا جای گرفته و از کیلومتر های دور نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و در گذشته هادی و راهبر مسافرینی بوده که از این سرزمین عبور می کرده اند.برج آجری قابوس، بنایی با بیش از ۱۰۰۰ سال طول عمر است که تاکنون ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم نتوانستند بر استواری او لطمه بزنند و همچنان به عنوان بزرگترین نماد بزرگترین شهر ترکمن نشین گلستان، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار