شهردار جویبار با اکثریت آرای اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار شد.
کد خبر: ۷۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ 22 July 2019

 علی یاری سراجی شهردار جویبار عصر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ واستیضاح شهردار در ساختمان شورای اسلامی شهر جویباربا اشاره به اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به زمان است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت انعقاد قراردادها در شهرداری بسیار مطلوب شده است و در سالهای بعد دیگر شهرداری مشمول خسارت نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه در طرح دریا و جمعه بازار از پیمانکاران ضمانت نامه دریافت شده است، افزود: در طرح جمعه بازار بنده هیچ قولی در بحث ارائه خسارت به پیمانکار ندادم و درخصوص ساماندهی بازار باید همه به یک تصمیم قاطع برسیم.

شهردار جویبار تصریح کرد: همه قراردادها ضمانت نامه دارد و حتی قراردادهای با مبلغ بسیار کم نیز دارای ضمانت نامه بوده و هیچ گاه در خصوص به اتمام نرسیدن طرح‌ها متضرر نخواهیم شد.

وی در ادامه به وضعیت نامطلوب پیاده روهای سطح شهر اشاره کردوگفت: حجم عملیات مناسب سازی پروژه‌ها بسیار بالا بوده، درحالی که بودجه شهرداری با این حجم کاری مناسب نبوده است.

یاری با بیان اینکه حدو د ۱۰۰ کوچه خاکی در سطح شهر وجوددارد، تصریح کرد: با این وضعیت بودجه و افزایش قیمت‌ها نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم، ولی سعی کردیم براساس اولویت‌ها آسفالت کوچه‌ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز داریم به تعهدات قبلی شهرداری رسیدگی می‌کنیم، افزود: در حال حاضر با چندین برابر قیمت مصالح در کشور مواجه هستیم و این مسئله روند اجرایی پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: برای آرمانی دیده شدن باید منابع در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم روندکارها را سرعت ببخشیم و در خاتمه شاهد لبخند رضایت در بین شهروندان باشیم.

شهردار جویبار هزینه جاری حقوق و بیمه نیروهای شهرداری راچیزی حدود یک میلیارد تومان بیان کردوافزود: خدمات شهری بیشتر بصورت سنتی در سطح شهر انجام می‌شد و در حال حاضرنیز بحث آموزش نیروها را دردستور کار خود داریم‌و این نیروها باید با آموزش‌های نوین شهری آشنا شوند.

شهردار جویبار در ادامه با اشاره به اینکه در خیابان بحر خزر همه ساله تصادفات منجر به فوت داشتیم، اظهار داشت: در مواردی شهرداری جویبار مجبور به پرداخت دیه شده است که با رایزنی‌های انجام شده این طرح در ردیف اعتبارات دولتی قرار گرفت.

وی یادآور شد؛ قرارداد این طرح ۸ ساله است و در صورت تأخیر دراجرای آن، قرارداد با پیمانکار لغوو با فرد دیگری قرارداد جدید خواهیم بست.

یاری در خصوص سوال اعضای شورا در خصوص عزل مسئول امور مالی گفت: این فردبا استراتژی‌های اداره و شورا همراه نبوده است و متأسفانه چندین بار به بنده و اعضای شورا نیز توهین کرده است.

در پایان این جلسه اعضای شورا که از توضیحات شهردارقانع نشدند با ۴ رای موافق و یک رای مخالف علی یاری سراجی را از سمت شهرداری جویبار عزل و شیدالله آقایی با اکثریت آراءرا به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار