مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 22 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بهرام زینال زاد امروز در حاشیه بازدید از چادرهای عشایری سیلوانا اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۲۹۱.۵ کیلومتر از ایل‌راه‌های این استان مرمت و بازسازی شد و با مرمت این راه‌ها ۹۴۹ خانوار عشایری از مسیرهای مناسب برای تردد برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: امسال نیز با هدف بهبود راه‌های ارتباطی عشایری و برای اجرای طرح‌های مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر ۱۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال تخصیص یافت.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عشایر دارد، ادامه داد: بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی است که با اهتمام ویژه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: ساماندهی این مسیرها می‌تواند در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت‌زدایی از این قشر مؤثر باشد.

زینال‌زاده ادامه داد: عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات بهداشتی عشایر در اولویت است، گفت: در این راستا بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین صورت می‌گیرد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار