مدیر کل فنی و حرفه ای البرز گفت: سالانه 80 هزار نفر در آزمون‌های آنلاین فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 July 2019

تقی غیاثی تبار در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر هشت مرکز دولتی فنی و حرفه ای و 455 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در البرز فعالیت دارد.

وی افزود: از میان آموزشگاه‌های آزاد استان 306 آموزشگاه در حوزه خدمات، 52 مورد در حوزه صنعت،77 آموزشگاه در حوزه فرهنگ و هنر و 20 آموزشگاه نیز در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از میان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای کشور مرکز شهید خدایی قدیمی‌ترین است که قرار است به زودی به موزه تبدیل شود.

وی توضیح داد: یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان هم ویژه بانوان است که در حوزه صنایع دستی، خدمات و صنعت فعالیت دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای البرز هر سال میزبان حرفه آموزانی از سراسر کشور است و علاقه مندان از سایر استان‌ها برای آموزش به این مراکز می‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه ای در استان ابراز کرد: سالیانه حدود 80 هزار نفر در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه ای که به صورت آنلاین برگزار می‌شود شرکت و تخصص و صلاحیت خود در رشته‌ای که آموزش دیده اند را می سنجند.

غیاثی تبار در ادامه با اشاره به طرح ایران مهارت افزود: این طرح بر اساس توافق فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش در حال اجرا است و گروه هدف آن دانش آموزان دوم‌متوسطه است.

وی با اشاره به هدف اجرای طرح ایران مهارت ابراز کرد: این طرح با هدف نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در افراد از سنین نوجوانی در مدارس کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ چهار هزار و ۳۹۴ نفر و در سه ماهه اول امسال هم هفت هزار و ۲۲۲ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

غیاثی تباردر ادامه با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ادامه داد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از جمله طرح هایی است که از تجهیزات واحدهای صنفی به عنوان کارگاه آموزشی استفاده و افراد مهارت آموز از طریق استادکاران آن کارگاه در آن ‌محیط به عنوان کارآموز فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما باید ۷۵ درصد در بحث عملی باشد که در این زمینه طرح‌ها طوری طراحی شده که فرد در محیط عملی و واقعی فعالیت مهارت آموزی را داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: در بخش دولتی رویکرد ما ایجاد زمینه اشتغال است و بحث پر کردن اوقات فراغت اولویت دوم‌ ماست .

وی با اشاره برنامه‌های هفته مهارت آموزی گفت: امضای تفاهم نامه همکاری با مساجد،افتتاح مراکز کار آموزی به صورت ویدیو کنفرانس، برگزاری دوره های کپسولی، برگزاری مسابقات مهارت افزایی، افتتاح کارگاه پرورش ماهی مدار بسته در مرکز زیبا دشت، ایجاد میز خدمت آموزشگاه فنی و حرفه ای در مرکز شهید خدایی، رونمایی از سامانه میز خدمت الکترونیکی، افتتاح حوزه سنجش عملی، از جمله فعالیتهایی است که در این هفته صورت خواهدگرفت .

مدیرکل فنی و حرفه ای البرز گفت: آموزش در زندان‌ها، پادگانها برای مهارت آموزی، آموزش در صنایع، آموزش در ودانشگاه‌ها، آموزش در روستاها، آموزش در سکونتگاه‌های غیر رسمی، که در بخش های مختلف ارایه و مخاطبین خاص خود را دارد از دیگر فعالیت‌های ما در این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار