رئیس دادگستری ایلام:
رئیس کل دادگستری ایلام گفت: اتاق اصناف در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تنظیم و کنترل بازار استان ضعیف عمل کرده که باید مورد توجه و رسیدگی بیشتر قرار گیرد.
کد خبر: ۷۶۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد رزم در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اظهار داشت: میزان مخارج یک خانوار ساکن در استان ایلام از میزان هزینه خانوارهای ساکن در سایر استان های کشور بیشتر است که باید مبارزه جدی با گرانفروشی، نظارت های مستمر بر بازار، برخورد جدی با متخلفان و رفع مشکلات معیشتی مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وظایف سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در قانون این سازمان، تخلفاتی نظیر گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، درج نکردن قیمت، امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت گذاری، نداشتن پروانه کسب و یا بهره برداری مورد بررسی قرار می گیرد.

رزم بر عزم جدی دادگستری استان برای مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و یادآور شد: برخی از سودجویان در شرایط نامناسب اقتصادی کشور اقدام به قاچاق کالا می‌کنند که این اقدام برخلاف شعار حمایت از رونق تولید است.

رئیس دادگستری ایلام با اشاره به مصوبات سفر رئیس دستگاه قضا به استان اضافه کرد: این اعتبار در جهت ایجاد ساختمان های دادگستری، راه اندازی مجتمع شوراهای حل اختلاف، خانه های سازمانی، تعمیرات واحدهای قضایی، تجهیزات حفاظتی و فن آوری هزینه می شود.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنگره بزرگ اربعین، تصریح کرد: استان ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات هر ساله میزبان زائران حسینی است و در این خصوص باید یک نگاه ویژه به استان های مرزی چون ایلام و خوزستان جهت خدمات رسانی بهتر شود.

وی به برخی مشکلات پیش آمده در ایام اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: فروش سیم کارت های بدون سند، گرانفروشی و مسافر فروشی از جمله مشکلاتی است که ایام اربعین با آن روبه رو هستیم که زیبنده مردم این استان نیست و سازمان تعزیرات حکومتی بطور جدی این موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کند.

مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این آیین گفت: این استان در زمینه رسیدگی و اجرای احکام رتبه کمترین مانده پرونده در شعب و اجرای احکام را در کشور دارد.

نعمت اله بیرانوندی افزود: اداره کل تعزیرات استان ایلام در حوزه واحدهای اجرای احکام از سال ۹۳ تاکنون در زمینه پرونده های کالا و خدمات به ۱۸ هزار و ۶۶۰ پرونده وارده، ۱۸ هزار و ۹۱۹ پرونده مختومه و ۲۹ پرونده مانده رسیدگی کرده است.

وی یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا و ارز، یک هزار و ۳۵۹ پرونده وارده، یک هزار و ۳۹۹ پرونده مختومه، ۱۲ پرونده مانده و ۵۲ پرونده موجودی و در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۹ پرونده موجودی، ۹۱۰ پرونده وارده، ۹۱۸ پرونده مختومه و یک پرونده مانده رسیدگی شده است.

در پایان این آئین از زحمات نعمت اله بیرانوندی مدیرکل سابق تقدیر و علیرضا لطفی علی آبادی بعنوان مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام منصوب شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار