مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به جمع آوری ۱۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان زکات در استان طی سه ماهه نخست امسال، گفت: ۹۳ درصد از این میزان زکات در امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است.
کد خبر: ۷۶۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 20 July 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک، محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: مودیان کرمانشاهی در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان زکات واجب، مستجب و فطریه پرداخت کردند.

رخصی افزود: ۹۳ درصد از میزان زکات جمع آوری شده در امور محرومین و به منظور تهیه جهیزیه، تامین هزینه‌های درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان غیر عمد و کمک به تامین معیشت نیازمندان هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت درصد از زکات کرمانشاهیان خیر برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، خانه عالم، کتابخانه و غسال خانه هزینه شده است.

محسن رخصی تاکید کرد: طبق آخرین آمار بیش از هزار و ۳۰۰ روستای دارای اقلام زکات در استان پرداخت کننده این واجب الهی هستند.

رخصی با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز مودیان کرمانشاهی بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: بخش بزرگی از زکات پرداختی مودیان کرمانشاهی به محصول گندم تعلق داشته است.

شایسته ذکر است، زکات واجب به ۹ قلم و کالا از قبیل: گندم، جو، خرما، کشمش، طلا تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار