مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح نوین کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان، گفت: امسال افزایش کمک هزینه کارورزی، دستورالعمل اجرایی جدید دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موضوع آیین نامه اجرایی ماده 71 قانون برنامه پنج ساله ششم به استان‌ها ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۶۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 20 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی صادق آهنگری  با اشاره به اجرای طرح نوین کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امسال افزایش کمک هزینه کارورزی دستورالعمل اجرایی جدید دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موضوع آیین نامه اجرایی ماده 71 قانون برنامه پنج ساله ششم به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال 96 در کشور در حال اجرا است و به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده 71 برنامه پنج ساله ششم توسعه و تصویب هیئت محترم وزیران این طرح در کشور اجرا می‌شود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس این طرح دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج از کشور و اشخاص حقیقی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی که در زمان ثبت نام کمتر از 35 سال تمام سن داشته باشند مشمول بهره‌مندی از این طرح خواهند بود و در طی سه ماه دوره زمانی کارورز به منظور تبادل دانش، کسب تجربه و ارتقاء مهارت در کارگاه‌های خصوصی و تعاونی مشغول می‌شوند.

وی  عنوان داد: افراد برای بهره‌مندی از طرح باید در سامانه کارورزی ثبت نام کرده و دارای مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی باشند و همچنین در زمان ثبت نام در سامانه کمتر از 35 سال تمام سن داشته باشند و از سوی دیگر متقاضیان ذکور باید دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه باشند.

آهنگری اظهار کرد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حداکثر 50 درصد نیروی کار موجود در کارگاه است که در صورت کاهش نیروی کار بیمه شده به هر دلیل به جز فوت و بازنشستگی و از کارافتادگی در طول مدت مشارکت در اجرای دوره کارورزی، کارگاه به مدت دو سال حق مشارکت در طرح را نخواهد داشت.

وی در توضیح افزایش سقف کمک هزینه کاروزی بیان کرد: سقف کمک هزینه کارورزی، به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در کارگاه برای مقطع تحصیلی کارشناسی تا پنج میلیون ریال، کارشناسی ارشد تا 6 میلیون ریال و دکتری تا هفت میلیون ریال به صورت ماهیانه تعیین شده و در پایان دوره کارورزی پس از تایید دوره، به حساب کارورز واریز می‌شود و کمک هزینه کارورزی در دوره قبل معادل نصف این مبالغ بوده است.

آهنگری خاطرنشان کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه به کارگیری نیروی کار برای کارفرما از مهمترین اهداف دولت در اجرای این طرح است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار