کد خبر: ۷۶۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 20 July 2019

حسین زادگان امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به وجود محدودیت های مالی در بودجه 98 مازندران گفت:بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل، نیازمند اعتبارات سنگین است.

او با تاکید بر اینکه امسال با محوریت تکمیل طرح های نیمه تمام شاخص،طرح های خدمات روستایی و محرومیت زدایی بودجه مازندران طرح ریزی شد افزود: در کمبود اعتبارات، اولویت بندی طرح باید انجام شود و در این شرایط با کمک همه مدیران کمبودها جبران شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در واگذاری طرح ها باید ورود پیدا کنیم افزود: از ظرفیت قانون بودجه در واگذاری ها و اخذ مالیات باید وارد شویم.

به گفته استاندار مازندران، مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس با وجود انقباض اعتباری مورد توجه قرار می گیرد.

حسین زادگان همچنین با اشاره به پوشش مناسب اخبار و انعکاس مشکلات استان در رسانه استانی افزود: پارسال تخصیص 100 درصدی اعتبار در صداوسیمای مازندران انجام گرفت و برای تکمیل طرح های نیمه تمام ایستگاه های دیجیتالی این بخش، بررسی بودجه ای بیشتری انجام می شود.

قائم مقام صداو سیمای مرکز مازندران نیز در این جلسه گفت: بیش از 320 فرستنده رادیویی و تلویزیونی در استان وجود دارد که برای نگهداری، به هزینه سالانه یک و نیم میلیارد تومانی نیاز دارد.  

صمدی با بیان اینکه 120 ایستگاه فرستنده در مناطق مختلف کوهستانی و صعب العبور مازندران دیجیتالی نشده گفت : برای تکمیل زیرساخت های تاسیساتی،ساختمانی و نصب فرستنده بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او افزود: با راه اندازی این فرستنده ها، 100 درصد جمعیت استان مازندران از تصاویر دیجیتال بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان برنامه ریزی مازندران نیز با اشاره به پیاده سازی 3 سناریو در اختصاص اعتبارات بودجه ای مازندران با اشاره به رای اعضا جلسه در اختصاص بودجه با محوریت توجه به کارکنان گفت:امسال از تعریف هرگونه طرح جدید خودداری می کنیم.

غلامی راد با بیان اینکه تا 31 شهریور همه طرح های جدید مصوب و ابلاغ می شود افزود: طرح های بالای 20 میلیارد ریال پس از طرح در جلسه شورای برنامه ریزی به تصویب می رسد.

او با تاکید بر اختصاص 91 میلیارد تومان اعتبار در توسعه خدمات شهری و بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان گفت : امسال بیشترین طرح ها در حوزه آسفالت راه  روستایی، اجرای طرح های دریا به مبلغ 5 میلیارد تومان، آزادسازی سواحل با اعتبار 100 میلیون تومان و آموزش در مناطق محروم و تجهیز و نوسازی مدارس در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین ادامه داد:آزادسازی سواحل از زیرمجموعه طرح های اقتصاد مقاومتی است و می تواند مورد توجه برای افزایش اعتبار قرار گیرد.

غلامی راد با اشاره به طرح ملی جاده فریدونکنار_بهنمیر از پیگیری این طرح خبر داد.

این مسئول بر لزوم توجه به اجرای طرح های صداو سیما گفت:با شفافیت براساس دو سناریو در اعتبارات متوازن و اعتبارات شهرستانی، توزیع بودجه امسال انجام می شود و الویت های طرح های استان سبب محدودیت بودجه ای در همه بخش ها و از جمله صداو سیما است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار