وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار نیروی جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، سعید نمکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تخت‌های بیمارستانی در شهرستان فیروزکوه و دماوند اظهار داشت: کمبود عمده‌ای به لحاظ تخت بیمارستانی در دو شهرستان فیروزکوه و دماوند با توجه به راه‌اندازی 13 تخت اورژانس و تقویت زیرساخت‌ها در بیمارستان سوم شعبان وجود ندارد.

وی سپس به نیاز جذب متخصصان در این بیمارستان اشاره کرد و افزود: کمبودهای مربوط به وجود متخصصان با هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان منطقه‌ای برطرف و با تأمین تجهیزات در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت همچنین بیان کرد: ملاحظه شده که تعداد قابل توجهی از تخت‌های آی سی یو در اختیار بیماران سکته مغزی در سنین بالا قرار می‌گیرد که با طرحی که برای پرستاری در منزل ارائه شده، بیشتر افراد نیازمند خدمات پرستاری در 2 سال آینده با پرداخت تعرفه‌ها از طریق بیمه، نیازمندی سالخوردگان به تخت‌های آی سی یو را کاهش خواهیم داد.

نمکی سپس گفت: با اجرای این طرح تخت‌های آی سی یو در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در سنین پایین هستند و به دلیل ضربات مغزی و تصادف نیازمند تخت‌ می‌باشند همچنین در سال‌های آتی جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی از روش‌های منطقی بهره می‌گیریم.

وی در ادامه با اشاره به احداث بیمارستان 1000 تختخوابی در شرق استان تهران عنوان کرد: احداث یک بیمارستان 1000 تختخوابی آموزشی و فوق‌تخصصی در شرق تهران با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیگیری می‌شود که زمین مناسب در اتوبان شهید بابایی فراهم شده و در سال‌های آتی می‌تواند مشکلات دسترسی مردم شرق استان تهران را مرتفع کند.

وزیر بهداشت در مورد تعدیل نیرو نیز گفت: موضوع تعدیل نیرو ابلاغ نشده و احتمالاً خود دانشگاه‌ها انجام می‌دهند ضمن اینکه مجوز پذیرش 10 هزار نیروی جدید به عنوان نیروهای پرستاری و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی گرفته شده و علاوه بر این مجوز پذیرش 10 هزار نیروی جدید دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار