فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: گروههای جهادی با تمام امکانات در کنار دستگاه‌های متولی برای کمک به مردم زلزله‌زده مسجدسلیمان بسیج شدند و پس از براورد خسارت ها وارد عمل می شوند.
کد خبر: ۷۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 20 July 2019

حسین‌علی امیری که برای بررسی میزان خسارات وارده به مسجدسلیمان در زلزله اخیر به خوزستان سفر کرده است، روز جمعه با حضور در شهرستان مسجدسلیمان از نزدیک در جریان وضعیت این شهرستان قرار گرفت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآوردها از میزان خسارات ناشی از زلزله نهایی می‌شود و حتما دولت در کنار مردم است و ان‌شاءالله پیگیری می‌شود.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه من هم گزارش بازدید خود از این شهرستان را خدمت رئیس جمهور ارائه خواهم داد، گفت: من از طرف رئیس جمهور امروز به مسجدسلیمان آمده‌ام و ایشان خواستند که من از نزدیک با مردم گفتگو داشته باشم و احوال مردم را بپرسم. همچنین واحدهایی که به دلیل زلزله آسیب دیده‌اند را از نزدیک ببینم.
 
امیری تصریح کرد: ان‌شاءالله در جلسه هیات دولت گزارش بازدید خود از مسجدسلیمان را ارائه خواهم داد. مردم شریف مسجدسلیمان مطمئن باشند که دولت کنار آن‌ها خواهد بود و ان‌شاءالله خساراتی که وارد شده است را تأمین می‌کند.
 
همچنین غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری امروز از مناطق مختلف زلزله‌زده مسجدسلیمان بازدید کرد و بسیاری از مردم آسیب دیده نیز از حسن توجه دولت نسبت به جبران خسارت‌ها خرسند شدند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای وقوع زلزله با تمام ظرفیت در مناطق آسیب دیده شهرستان مسجدسلیمان حضور داشته و تا پایان کار نیز خدمات خود را ادامه می‌دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بنیاد مسکن از ابتدا ارزیابی خود را آغاز کرده و امید است تا هفته آینده میزان خسارت‌های نهایی را به دولت اعلام کند تا برای پرداخت خسارت‌ها اقدامات لازم هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی گفت: تاکنون ۹۵۰ واحد تخریبی در مسجدسلیمان شناسایی شده است و چهار هزار و ۵۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر است که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

سردار حسن شاهوارپور نیز در جریان بازدید از مناطق زلزله زده مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بخشی از منازل به صورت کامل تخریب شده‌اند و تعدادی از خانه‌ها نیز دچار آسیب دیدگی شدند. همچنین تعدادی از خانوارها در حال حاضر در چادر زندگی می‌کنند که از نزدیک از وضعیت موجود بازدید کردیم. 
  
وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم این است که بنیاد مسکن و متولیان کار باید سریع‌تر برآورد خسارات را انجام دهند. ضمن این‌که بحث ساخت و تعمیر خانه‌ها هم وجود دارد، زیرا در این هوای گرم، مردم در سختی هستند. 
  
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: مجموعه سپاه و بسیج استان و شهرستان آمادگی کامل را دارند که بعد از کارشناسی‌هایی که صورت گرفت و منابعی که برای کمک به مردم مشخص شد، با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی سطح استان و شهرستان کمک کنیم تا هر چه سریع‌تر با اقدام جهادی، مشکلات مردم برطرف شود. 
  
وی افزود: نیاز است که در رسیدگی‌ها تسریع و برآوردها انجام شود تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند. برخی امکانات مردم زیر آوار مانده و خراب شده‌اند. 
  
سردار شاهوارپور گفت: ما نیز آمادگی داریم تا با کمک مسوولان و مجموعه مدیریتی شهرستان به رفع مشکلات مردم کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار