امام جمعه ماکو گفت: جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود، به اروپا خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه ادامه داشته باشد و آنان اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند.
کد خبر: ۷۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 19 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به اینکه رعایت اخلاق عامل بقای خانواده است، اظهار کرد: دین مبین اسلام برای حسن رابطه بین زن و شوهر، بقاء و استحکام بنیان خانواده و برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق، بهترین وسیله را رعایت ارزش‌های اخلاقی می‌داند و در این خصوص توصیه‌های فراوانی دارد.

وی افزود: دین اسلام پدیده ازدواج را پیمانی مقدس می‌داند که در بین یک زن و مرد، بسته می‌شود و مهمترین هدفش تامین نیازهای انسانی و رسیدن به آرامش و سکون زن و مرد در کنار یکدیگر است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: در پیمان زناشویی، زن و مرد با تمام وجود به سوی همدیگر جذب و متحد و یکدل شده و در تمام ابعاد زندگی در خدمت یکدیگر قرار می‌گیرند و مأنوس و هم فکر و هم راز و یک هدف می‌شوند.

آموزش مهارت جوان یکی از راه‌های تحقق شعار سال

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و از جمله‌ مراکزی که می‌تواند در تحقق شعار سال، نقش ایفاء کند، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است و اداره‌ آموزش فنی و حرفه‌ای باید در کنار آموزش یک مهارت، اخلاق تولید را نیز به هنرجو یاد بدهد، تا وقتی که وارد بازار کار شد کالای با کیفیت تولید کند در این صورت است که شاهد رونق تولید خواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: اخیرا گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب در منطقه و شمال غرب کشور، تحرکات ضد امنیتی داشتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اجازه ندادند خون پاک شهداء در زمین بماند و پاسخ دندان‌شکنی به آنها دادند.

وی اذعان کرد: سپاه، در پاسخ به تحرکات ضد امنیتی این گروهک‌ها، محل استقرار مقرهای عملیاتی و آموزشی این گروهک‌ها در اقلیم کردستان را مورد حمله‌ موشکی، پهبادی و توپخانه‌ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت، برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و هیچ‌گونه اجازه‌ تعرضی را به هیچ کس نخواهند داد.

سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپا

هاشمی بیان کرد: اروپا بعد از گذشت بیش از ۱۴ ماه که آمریکا از برجام خارج شده، گستاخانه از ایران می‌خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند و این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی آن‌ها است و چاره آن نیز عبارت است از اینکه ما نباید از اروپا ترسی داشته باشیم و از منافع کشور نیز باید به طور محکم و قوی دفاع کنیم.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود، به آنها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد و آنان اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار