معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ارزش صادراتی آذربایجان‌غربی ۵۱۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد و از لحاظ وزنی نیز شاهد افزایش ۲۳ درصدی بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۶۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 18 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی امروز در سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور انجام شد اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در مرحله‌ای قرار گرفته که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کرده‌اند تا با درس گرفتن از ۴۰ سال گذشته و اصلاح روش‌ها، برای مقابله با هجمه اقتصادی و داشتن کشوری آباد و ‌مستقل تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی و در چهارچوب نظام و دولت و ‌نیز بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات اساسی اقتصادی انجام گرفته شده است تصریح کرد: تجارت فرامرزی یکی از اقدامات راهبردی در استان است و در این راستا، صادرات آذربایجان‌غربی در سال گذشته از ۱۶۷ درصد رشد برخوردار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال ارزش صادراتی آذربایجان‌غربی ۵۱۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی را شاهد هستیم و از لحاظ وزنی نیز شاهد افزایش ۲۳ درصدی بوده‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از رشد فضای کسب و کار در استان افزود: خوشبختانه سال گذشته رتبه دوم کشوری از آن آذربایجان‌غربی بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات بسیار مناسبی در سطح آذربایجان‌غربی انجام شد اظهار کرد: امسال نیز همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مهر در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 57 واحد تولیدی راکد استان، امسال به مدار بهره‌برداری رسیده است گفت: بی‌شک تا جایی که مقررات اجازه دهد، موانع تولید برای سرمایه‌گذاران رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار