رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از انجام غربالگری فشار خون برای بیش از یک میلیون نفر معادل 94 درصد گروه هدف طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 19 July 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سراسر کشور در دو مرحله از 27 اردیبهشت ماه آغاز شد و 15 تیرماه به پایان رسید.

وی افزود: این طرح با 436 ایستگاه سیار و بیش از 950 ایستگاه ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هدف از اجرای این طرح، اندازه گیری فشار خون کلیه افراد 30 سال و بالاتر، زنان باردار و بیماران کلیوی بود که بخشی از این ارزیابی در قالب خوداظهاری و از طریق سامانه salamat.gov.ir انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: طبق گزارش نهایی در این طرح یک میلیون 214 و هزار و 241 نفر معادل 94 درصد گروه هدف این طرح غربالگری شده‌اند.

حسینی‌زاده ادامه داد: از مجموع جمعیت غربالگری شده، 75 هزار و 780 نفر دارای فشار خون بالا، 17 هزار و233 نفر مشکوک به بیماری فشار خون، 249 هزار و 123 نفر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 872 هزار و 105 نفر نیز دارای فشار خون طبیعی شناسایی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماران مبتلا به فشار خون بالا که در این طرح شناسایی شده‌اند، جهت کنترل بیماری به مراکز درمانی ارجاع شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار