سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: از امروز به مدت دو روز سومین دوره مسابقات شطرنج سریع ریتد کشوری جام طبیعت در بخش سیلوانای ارومیه با حضور شطرنج بازان نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی آیدین بابایی اظهار کرد: سومین دوره مسابقات شطرنج سریع ریتد کشوری جام طبیعت از ساعت پنج عصر روز چهارشنبه 26 تیرماه به میزبانی کانون شطرنج بخش سیلوانای ارومیه و نظارت هیأت شطرنج آذربایجان‌غربی آغاز و تا عصر روز جمعه 28 تیرماه با معرفی نفرات برتر به پایان خواهد رسید.

وی افزود: این رقابت‌ها به صورت آزاد برگزار می‌شود و حضور شطرنج ‌بازان ریتینگ دار و داوران بین المللی نشان از بالا بودن سطح فنی و کیفی آن است.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی مجموع جوایز این مسابقات را 110 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقابت‌های دو روزه در 9 تا 11 دور به روش سوییسی برگزار خواهد شد و از 32 شطرنج باز برتر با اهدای جوایز نقدی و حکم قهرمانی در اختتامیه این دوره از رقابت‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 11 داور از آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند، گفت: نتایج این مسابقات جهت ارتقا رنکینگ نفرات شرکت کننده به فدراسیون جهانی ارسال می شود.

بابایی به ظرفیت ثبت نام مسابقات در آئین نامه اشاره کرد و افزود: ظرفیت شرکت کننده در مسابقات 150 بازیکن در آئین نامه پیش بینی شده بود که با استقبال خوب از سوی شطرنج بازان و با تصمیم عوامل اجرایی به 200 نفر ارتقاء داده شد.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تا به امروز 172 بازیکن با پرداخت ورودیه ثبت نام خود را در سومین دوره مسابقات شطرنج سریع ریتد کشوری جام طبیعت قطعی کرده اند و سایر افراد که تا تاریخ مقرر ثبت نام خود را قطعی نکنند و در روز مسابقات ثبت نام کنند با افزایش ورودی 40 هزار تومانی می توانند در صورت عدم تکمیل ظرفیت در مسابقات حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: تا به امروز بازیکنانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان،کردستان، البرز، فارس و آذربایجان‌شرقی ثبت‌نام‌های خود را قطعی و در سومین دوره مسابقات شطرنج سریع ریتد کشوری جام طبیعت در بخش سیلوانای ارومیه به رقابت می‌پردازند.

بابایی عنوان کرد: تمامی بازیکنان شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها باید طبق قوانین در سیستم جامع فدراسیون شطرنج عضویت داشته باشند در غیر این صورت از مسابقات برکنار خواهند شد.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی به برنامه‌های جانبی سومین دوره مسابقات شطرنج سریع ریتد کشوری جام طبیعت در سیلوانای ارومیه اشاره کرد و افزود: طبیعت گردی، بازدید از مکان‌های تفریحی، آبشار سوله دوکل سیلوانا، اقامت در مکان‌های بوم گردی و معرفی جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های جانبی این دوره از رقابت‌ها است که توسط کانون شطرنج بخش سیلوانای ارومیه برنامه ریزی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار