کد خبر: ۷۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 16 July 2019

مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر: 14 بیمار دیابتی شناسایی شده در این شهرستان زير 15 سال و از نوع يك مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر در نشست خبری با اشاره به شناسایی 6 هزارو 500 بیمار دیابتی تحت مراقبت در نوشهر گفت : از اين تعداد 14 نفر زیر 15 سال مبتلا به ديابت نوع یک که از دو سه سالگی وابسته به انسولین هستند.
سيدرحيم سيدپور با تاكيد بر اينكه این بیماری ژنتیکی است و خانواده هاي مبتلا باید از ازدواج فامیلی بپرهیزند افزود: نوع دو بیماری دیابت با قرص کنترل می شود.
سيدپور، به وجود 14 مرکز جامع خدمات سلامت و 77 خانه بهداشت در اين شهرستان اشاره کردو گفت: در بیمارستان 90 تختخوابی نوشهر 95 درصد نيازمنديهاي عمومی درمانی شهرستان تامین می شود و فقط بیماران نیازمند به جراحی مغز و اعصاب به ساير شهرها اعزام مي شوند. 
وی با بيان اينكه در پی دستاوردهاي مثبت سفر وزیر بهداشت به نوشهر ، ساختمان دوطبقه نیمه کاره اورژانس و مراقبتهای ویژه نوشهر ، چندماه آينده به بهره برداري مي رسد افزود: از آنجا كه فضاي فعلي بخش دياليز با هشت تخت جوابگوي شهروندان نیست، بر اساس دستور مصوب وزیر بهداشت، طبقه سوم این ساختمان هم به بخش دياليز اختصاص یافت. 
مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر، تجهیز یک دستگاه سونوگرافی ، سه دستگاه همودیالیز، اتمام بخش ايزوله منفي و استقرار پايگاه 115 در بخش كوهستاني كجور را از ديگر مصوبات سفر وزير بهداشت به نوشهر اعلام کرد.
سيدپور همچنین طرح غربالگری فشارخون را يكي از طرح هاي موفق شهرستان و كشور عنوان و خاطرنشان کرد: در اين طرح با شناسایی 2 هزار بيمار فشار خوني جديد در نوشهر شمار بيماران فشار خوني این شهرستان به بيش از 9 هزار و 500 تن رسيد.
وي با اشاره به اينكه شهرستان نوشهر جزو شهرستانهای چاق استان است گفت: مازندران جزو پنج استان چاق کشور است.
سيدپور در پايان از الکترونیکی کردن پرونده درمانی بیماران در آينده نزديك خبرداد و افزود: اين طرح قرار است با همت وزارت بهداشت و دانشگاه علوپزشكي مازندران انجام شود كه با تهیه مقدمات ، عمليات اجرايي آن امسال در نوشهر آغاز مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار