استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر جلب مشارکت مردم در حوزه درمان و تأمین اجتماعی، گفت: با وجود همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها، ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به مددجویان و افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در مجموع رضایت‌بخش است.
کد خبر: ۷۶۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 16 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران بهزیستی و تأمین اجتماعی استان به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، از خدمات و تلاش‌های خادمان این عرصه قدردانی کرد و گفت: خدمت به انسان‌های نیازمند و تلاش برای تسکین آلام دردمندان، وظیفه‌ای اخلاقی است و کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند اجر مضاعف دارند.

وی با ابراز رضایت‌مندی از عملکرد حوزه بهزیستی و تأمین اجتماعی استان، گفت: با همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها، ارائه خدمات در این حوزه در مقایسه با سال‌های گذشته در مجموع رضایت‌بخش است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تسهیل خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف بهزیستی و تأمین اجتماعی و حفظ کرامت انسانی و احترام مددجویان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارائه خدمات در این حوزه باید به نحوی باشد که محروم‌ترین و نیازمندترین افراد در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت، جلب مشارکت اجتماعی در حوزه‌های مختلف بویژه خدمات مراقبتی و درمانی را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه علاقه به کارهای خیر در حوزه درمانی افزایش یافته و برای اثرگذاری این کارها، باید نیازها را بازتعریف کنیم.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه سیستم تأمین اجتماعی در کشور ما مبتنی بر درمان است، افزود: کشورهای پیشرفته در این حوزه، رویکرد پیشگیرانه دارند و باید از تجربه‌های موفق دنیا در این زمینه استفاده کنیم.

مدیران کل بهزیستی و تأمین اجتماعی و مدیر درمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار گزارش عملکرد حوزه‌های تحت مدیریت خود را ارائه کردند.

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، تعداد مددجویان تحت پوشش این سازمان را در استان، 36 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته 345 هزار نفر از بهزیستی استان خدمات دریافت کردند.

جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز با بیان اینکه 690 هزار بیمه‌شده اصلی و در مجموع بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند، افزود: در سال 97، 2500 میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان این سازمان پرداخت شده است.

جمال‌الدین نیکنامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هم از فعالیت دو بیمارستان و سه درمانگاه تأمین اجتماعی در تبریز و 9 درمانگاه در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سال گذشته در این مراکز 18 هزار عمل جراحی، 40 هزار مورد بستری و دو میلیون مورد درمان سرپایی انجام شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار از محمد زارع گوار، مدیرعامل سابق انجمن ضایعات نخاعی استان و از معلولان فعال در حوزه کارآفرینی و اجتماعی با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار