مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام گفت: صندوق کارافرینی امید استان ایلام بعنوان یکی از عاملین پرداخت تسهیلات و حمایت از کارآفرینان قانون اشتغال پایدار روستایی با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی در سال 1397 موفق گردیده است کل اعتبارات تخصیص یافته به استان را جذب و از کارآفرینان روستایی مناطق مختلف استان ایلام با ارائه تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه حمایت نماید.
کد خبر: ۷۶۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 16 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرزان عزت پور اظهار داشت: در سال 1397 این اقدامات در قالب پرداخت 1832 فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعاً به مبلغ بیش از  36میلیارد 695 میلیون تومان و با ایجاد اشتغال برای 1680 نفر نقش برجسته و موثری در حمایت از کارآفرینان روستایی داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام بیان داشت :از استراتژی های صندوق کارآفرینی امید در سال 1398، اهمیت و توجه به مقوله های توانمندسازی، آموزش، تسهیل گری، مزیت های رقابتی مناطق و توسعه روستایی دانست و افزود: بر این اساس اعتبارات صندوق استان در سال جاری تخصیص داده شده است.

وی افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا مورخ 20/4/98 تعداد 119 فقره تسهیلات اشتغالزایی روستایی با اعتبار 49 میلیارد ریال و با فرصت ایجاد اشتغال برای 153 جذب گردیده است و با استعانت از پروردگار متعال و با بهره گیری از تمامی توان موجود در جهت جذب کامل و نیز با هدف و حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در استان در حال بررسی و تشکیل پرونده متقاضیان طرح های اشتغالزایی می باشد.

مدیر صندوق کارافرینی امید استان یکی از استراتژی های مهم این صندوق جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی دانست که علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قانون اشتغال پایدار روستایی و نیز شناسایی و بررسی مزیت ها و ظرفیتهای روستاهای استان ایلام در قالب طرح های صندوق خرد محلی که هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار در جریان می باشد که در این راستا اقداماتی انجام شده است از جمله:

- در قالب طرح صندوق های خرد محلی تعداد 28 فقره با اعتبار 7.600 میلیون ریال پرداخت و نیز تعداد 18 مورد جهت حمایت ازآنان شناسایی و در دست اقدام است.

- درقالب طرح هرروستا یک محصول تعداد 3فقره روستا با مبلغ11.866 میلیون ریال پرداخت شده ونیز تعداد5 روستا بااعتبار49.000 میلیون ریال جهت حمایت از آنان شناسایی و در دست اقدام است.

- در قالب طرح روستای بدون بیکارتعداد 1 فقره روستا بااعتبار2.700 میلیون پرداخت شده ونیزتعداد 6 روستا با اعتبار 119.300 میلیون ریال جهت حمایت از آنان شناسایی و در دست اقدام است.

عزت پور به برخی از طرح های ایجاد شده که با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان ایلام انجام شده اشاره کرد و گفت: صندوق کارافرینی امید با حمایت از پروژه های گل نرگس، پرورش میش داشتی، حوزه بوم گردی ، اپلیکیشن های حوزه فناوری و حمایت از کارآفرینان در بخشهای خدمات، صنعت و کشاورزی توانسته خدمات ارزنده ای به کارآفرینان ارائه دهد.

وی در ادامه به دیگر خدمات ارائه شده توسط صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و افزود: صندوق کارافرینی امید در جهت رونق اقتصادی و پایداری مشاغل موجود اقداماتی اساسی انجام داده از جمله: اعطای تسهیلات امتیازی قرض الحسنه اشتغال در قالب طرح های سپرده گذاری کارا، امید1،طرح زرین کسب و کار و واگذاری دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (پوز سیار) با شرایط ویژه اشاره کرد که در تایید این مطلب به سپرده گذاری بیش از 50 میلیارد ریالی مردم و متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه سال 98 نزد صندوق کارآفرینی امید استان ایلام می باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت: صندوق کارافرینی امید بعنوان یک نهاد معتبر حمایتی دارای مجوز از سوی بانک مرکزی می باشد که همواره تلاش می نماید به کارآفرینان خدمات ارزنده ارائه نماید و در پیشبرد اهداف اساسی این صندوق گامهای موثری برداشته است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار