کد خبر: ۷۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 16 July 2019
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته بهزیستی امسال ۴۷ مسکن و ۶۸ طرح اشتغالزایی معلولان استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، آیت‌الله افشار در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به 36 هزار نفر خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد 7 هزار نفر در حوزه اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و 12 هزار نفر نیز معلول هستند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت بهزیستی از دولت محوری به سمت جامعه محوری پیش می‌رود، عنوان کرد: آگاه سازی و آموزش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و معلولیت به عنوان مهمترین اولویت کاری در دستور کار است.
افشار ابراز کرد: آموزش‌های متعددی از جمله مهارت‌های زندگی، آموزش‌های قبل از ازدواج، پیشگیری از معلولیت، سبک زندگی اسلامی-سالم، مدیریت خانواده توسط نیروهای سازمان و همچنین طبق تفاهم نامه‌های انجام شده با دیگر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش‌ ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به غربالگری‌های مستمر شنوایی و بینایی در نقاط مختلف استان شاهد کاهش معلولیت‌ها در این حوزه هستیم که امیدوارم روزی برسد که دیگر معلول شنوایی و بینایی نداشته باشیم.
افشار تصریح کرد: هم اکنون 10 مرکز شبانه روزی در حوزه‌های مختلف از جمله سالمندان، اعصاب روان و عقب ماندگان ذهنی و 18 مرکز تخصصی شامل جسمی-حرکتی و آموزش زیر 14 سال و بالای 14 سال در استان فعالیت بوده که در هر دو بخش بیش از یک هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت یک مرکز مشاوره دولتی با تلفن 148 به صورت حضوری و تلفنی آماده ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: همچنین 44 مرکز مشاوره غیر دولتی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند.
افشار با اشاره به اینکه یک هزار و 514 معلول سرپرست خانوار داریم، بیان کرد: با گاه یوژه دولت بزودی تمامی اعضای خانواده این افراد مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و مستمری دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی از ابتدای خلقت همراه بشر بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌ها از طریق مختلف از جمله آموزش و اگاهی بخشی کوتاهی نمی‌کنیم و در این زمینه برنامه‌های مختلفی اجرایی شده است.
افشار با تشریح برنامه‌های انجام شده برای کاهش خودکشی در این استان از جمله بخش دیشموک ادامه داد: برای پیشگیری از خودکشی آموزش‌ها را از مهدکودک‌ها آغاز کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار