کاپیتان ارومیه‌ای تیم ملی والیبال ایران از نظر آماری برترین پاسور لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ شد.
کد خبر: ۷۶۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 16 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بامداد روز گذشته(دوشنبه) تیم ملی والیبال روسیه موفق شد با نتیجه سه بر یک مقابل آمریکا به برتری دست یابد و برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال را کسب کند. روس‌ها در حالی این قهرمانی را کسب کردند که در دوره گذشته این مسابقات نیز برابر فرانسه میزبان با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیده بودند و امسال نیز برابر آمریکای میزبان با همین نتیجه به برتری دست یافته و قهرمان شدند. 
 
تیم ملی والیبال ایران نیز پس از قبول ۲ شکست در مرحله پایانی به عنوان پنجمی دست یافت.
 
پس از پایان لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹، فدراسیون جهانی والیبال تیم منتخب و رویایی این دوره را معرفی کرد و بر اساس آن مت اندرسون از آمریکا عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آن خود کرد. همچنین در دیگر پست تنها بازیکنانی اتخاب شدند که در بین چهار تیم مرحله نیمه نهایی حاضر بودند و خبری از ستاره‌هایی که به لحاظ آماری در وضعیت بهتری قرار داشتند، نبود. حتی نفوذ آمریکایی‌ها به دلیل میزبانی سه ساله از مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به حدی بود که در بین شش بخش، آمریکایی‌ها صاحب پنج عنوان برتر شدند.
 
 
اما جدا از سیاست‌های فدراسیون جهانی والیبال در انتخاب تیم منتخب بر اساس این مدل، اگر نگاهی به آمار پایانی بازیکنان در بخش‌های مختلف بیاندازیم نام چند ستاره ایرانی از جمله کاپیتان ارومیه‌ای و باتجربه تیم ملی می درخشد.
 
 بر اساس آماری که در فدراسیون جهانی قرار دارد در بخش بهترین پاسورها سعید معروف کاپیتان اهل شهر ارومیه تیم ملی، با امتیاز ۸.۳۷ پاس منجر به امتیاز در هر ست بهترین پاسور لیگ ملت ها از نظر آماری است و پس از او، جیمز والش از کانادا و سیمونه جیانلی از ایتالیا قرار دارند. با وجود این درخشش خبری از نام سعید معروف در بین اعضای تیم منتخب نبود و میکا کریستینسن از آمریکا به عنوان بهترین پاسور معرفی شد.
 
همچنین امیر غفور که به تازگی در انتقالی پر سر و صدا به تیم قدرتمند لوبه ایتالیا پیوسته است و از بهترین‌ بازیکنان تیم ملی در این دوره بود، با کسب ۲۴۹ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ ملت‌ها را به خود اختصاص داد و همچنین با ۵۴.۵ درصد حمله موفق پس از ریکاردو لوکارلی از برزیل در رده دوم برترین مهاجمان قرار گرفت اما در بخش بهترین پشت خط زنان نه خبری از عفور و نه خبری از لوکارلی، چرا که مت اندرسون از آمریکا عنوان برترین بازیکن در این پست را نیز از آن خود کرد.
 
سید محمد موسوی هم که یکی از باسابقه ترین و تاثیرگذارترین بازیکنان ایران در این دوره بود با ۰/۵۲ دفاع موفق در هر ست در رده دوم بهترین مدافعان قرار گرفته است اما جایی در تیم منتخب فدراسیون جهانی ندارد. این در حالیست که مکسول هولت از آمریکا و ایوان لاکوولف از روسیه عناوین بهترین مدافعان وسط را به خود اختصاص دادند.
 
در بخش برترین توپ گیرها نیز، محمدرضا حضرت پور، سعید معروف و میلاد عبادی پور که هر سه از بازیکنان بازیکنان ارومیه‌ای تیم ملی هستند به ترتیب در رده های هفتم، نهم و یازدهم قرار گرفتند.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار