سد امیرکبیر کرج که منبع تامین آب شرب پایتخت است این روزها شاهد انباشت 500 تن زباله شناور در مخزن خود است.
کد خبر: ۷۶۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 16 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فتوکیان مدیر سد امیر کبیر کرج با اعلام این خبر گفت: زباله هایی که بر روی آب قرار دارد و با چشم دیده می شود بیشتر شامل بطری ها و کیسه های پلاستیکی، چوب، دمپایی و سایر لوازمی است که آب رودخانه حفاظت شده کرج با خود به مخزن سد آورده است.

وی افزود: هر ساله به ویژه با آغاز فصل گرما و حضور گردشگران در محور کندوان و کنار رودخانه کرج، حجم انبوهی از زباله هایی که مردم در رودخانه انداخته اند به مخزن سد آورده می شود که مناظر ناخوشایندی را پدید آورده است.

مسئول سد امیرکبیر کرج با اشاره به اینکه حفاظت این سد به عهده شرکت آب منطقه ای استان تهران است، به شیوه جمع آوری زباله ها اشاره کرد و گفت: هر ساله با برنامه ریزی های انجام شده مخزن سد در آغاز فصل تابستان به بالاترین سطح خود رسانده شده و در این زمان زباله های شناور با استفاده از جرثقیل به بیرون از مخزن سد انتقال داده می شود.

فتوکیان با اشاره به اینکه این سد یکی از منابع اصلی تامین آب شرب البرز و تهران است، گفت: لازم است که مردم هنگام حضور در کنار رودخانه از انداختن هرگونه زباله در مسیر آب خودداری کنند چون این کار با خطرات زیست محیطی و امنیت آب آشامیدنی همراه است.

سد امیر کبیر با بیش از 200 متر ارتفاع توانایی ذخیره 183 میلیون مترمکعب آب را در مخزن خود داشته و امسال این حجم به طور کامل پر شده است.

برچسب ها: زباله ، سد کرج ، البرز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دم تهرانی ها و کرجی ها گرم. شمال را که خراب کردن حالا رسیدن به سد کرج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار